Regien
Manager Design & development
Portfolio
Hoppenbrouwers ontwerpt, installeert en onderhoudt technische installaties voor zowel zakelijke klanten als particulieren. Met meer dan twintig vestigingen in het land en een geschiedenis van ruim honderd jaar, heeft het familiebedrijf uit Udenhout een brede en diverse doelgroep. De nieuwe website werd daarom op zo’n manier bedacht en gebouwd, dat iedere doelgroep makkelijk zijn weg kan vinden.
Meer informatie over:
“We zochten naar een partnership met een webbureau dat ons kon helpen en kon meedenken met onze vraagstukken”, vertelt Lonneke de Beer – van Knijff, teamleider corporate communicatie, content & social media bij Hoppenbrouwers. “We hadden onze uitdagingen geformuleerd en vier bureaus uitgenodigd om hun ideeën hierover en werkwijze met ons te delen. Als familiebedrijf is het gevoel bij een samenwerkingspartner voor ons erg belangrijk. Als we ons een nummertje voelen, beginnen we er niet aan. Met Stuurlui hadden we gelijk een klik. Ze kwamen met een op maat gemaakt voorstel, namen echt de tijd voor ons en uit de antwoorden op onze vragen merkte je de deskundigheid.”
De corporate website van Hoppenbrouwers is een contentwebsite, waarop informatie over hun producten, diensten en vestigingen terug te vinden is. De uitdaging van de site zat vooral in het uitdenken van een logische opbouw, waarbij zowel de zakelijke klant als de particulier de weg weet te vinden. Plus als derde doelgroep: potentiële sollicitanten die via de corporate website hun weg naar de werken bij website vinden.
“We hebben meer dan twintig vestigingen, maar willen als één merk naar buiten treden,” vertelt Lonneke. “Tegelijk wil je dat klanten de lokale vestiging makkelijk weten te vinden. Op de oude site hadden we alle vestigingen simpelweg alfabetisch opgesomd op één pagina, maar woon je in Veendam, dan moet je eerst flink scrollen. Een zoekfunctie op postcode was daarom een minimale wens. Daarnaast wilden we ook ondervangen dat niet alle vestigingen dezelfde diensten bieden, maar we klanten wel altijd kunnen helpen, ook vanuit een vestiging iets verderop.”
“We hebben meerdere sessies besteed aan het goed uitdenken van een klantcontact-strategie”, vertelt Lonneke verder. “Daarbij dacht Stuurlui ook steeds actief mee, ondanks het feit dat het uitdenken van een klantcontact-strategie in de basis natuurlijk niet bij het bouwen van een website hoort. Die bereidheid om breder mee te denken dan de opdracht, vind ik getuigen van een goed partnership.”
Het eindresultaat van al het denkwerk, is dat de bezoeker in stappen naar de juiste contactpagina wordt geleid. De hoofdpagina contact maakt onderscheid tussen drie doelgroepen: de zakelijke klant, particulieren, en overige doelgroepen als leveranciers, sollicitanten en onderwijspartners. Door te kiezen voor de juiste categorie, vind je als bezoeker de juiste contactmogelijkheden.
De forse website van Hoppenbrouwers bevat veel pagina’s met veel content. Voor het overzetten van de content had de marketingafdeling zichzelf ongeveer een maand de tijd gegeven. “Stuurlui waarschuwde ons gelijk dat het voor ons een flinke kluif zou worden om de site zo snel te vullen”, vertelt Lonneke. “Het was fijn om vooraf zo’n waarschuwing te krijgen, maar we besloten toch de gestelde deadlines aan te houden en het risico te nemen dat wij het niet gingen redden.”
“Wat ik vervolgens mooi vond”, gaat Lonneke verder, “was dat Stuurlui er uiteindelijk voor zorgde dat we eerder dan de gestelde deadline al konden starten met vullen. We kregen al vroeg de WordPress-training en zodra bepaalde pagina’s gereed waren, kreeg onze SEO specialist Jasper meteen een seintje met wat extra uitleg, waarna hij aan de slag kon. Het voelde echt als teamwork om ervoor te zorgen dat het op tijd af kwam.”
Bekijk de nieuwe websiteManager Design & development
Developer
Senior designer
Operationeel directeur & founder
Commercieel directeur & founder
Business Developer
Algemeen directeur & founder