Meer websitebezoekers door SEO
Optimaliseer de content op je website voor zoekmachines zoals Google door relevante zoekwoorden op te nemen in je teksten, titels en metabeschrijvingen. Naast algemene ‘brede zoektermen’, kun je ook richten op zogenaamde long-tail zoekwoorden die gericht zijn op je doelgroep.
Naast content, waar je zelf invloed op hebt, kunnen wij je website ook technisch optimaliseren. We zorgen dat je site snel laadt, mobielvriendelijk is en een veilige HTTPS-verbinding heeft. Dit zijn allemaal factoren die de gebruikerservaring verbeteren, en daarmee bijdragen aan een hogere ranking in zoekmachines. Met als gevolg: meer bezoekers naar je website! Meer weten over technische SEO? Bekijk onze checklist technische SEO, of neem contact op met onze supportbemanning.
Goede contentmarketing
Wat is nu ‘goede content’ die meer bezoekers genereert? We geven je graag wat ideeën. Creëer waardevolle, relevante en boeiende pagina’s die aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Blogartikelen, infographics, video’s en whitepapers zijn enkele voorbeelden van content die je kunt gebruiken om je expertise te tonen en bezoekers naar je website te trekken.
Aanvullend op deze artikelen, kun je sociale media inzetten om meer websitebezoekers te krijgen. Maak gebruik van sociale media om je geschreven content te promoten en je bereik te vergroten. Deel regelmatig updates, interacteer met je volgers en maak gebruik van hashtags om je content zichtbaar te maken voor een breder publiek. En uiteraard: zorg voor goede linkjes naar de content op jouw website.
Optimaliseer de toegankelijkheid van je website
Digitale toegankelijkheid is ook belangrijk wanneer je meer bezoekers naar je website wil trekken. Zoekmachines als Google waarderen websites die goed toegankelijk zijn voor alle gebruikers, inclusief mensen met verschillende handicaps of beperkingen. Als richtlijn wordt hiervoor de internationale standaard voor digitale toegankelijkheid gebruikt, de WCAG.
Meer over digitale toegankelijkheid
Maar waarom heeft toegankelijkheid een positieve invloed op je bezoekersaantallen? Allereerst heeft een toegankelijke website een verbeterde gebruikerservaring, omdat je rekening houdt met mensen met visuele, auditieve of motorische beperkingen. Zoekmachines nemen de gebruikerservaring mee bij het beoordelen van de kwaliteit van een website, dus een betere toegankelijkheid zorgt al snel voor hogere rankings.
Door je website toegankelijk te maken, vergroot je ook je bereik naar een bredere doelgroep. Immers, ook mensen met een beperking kunnen je site nu moeiteloos gebruiken. Dit kan leiden tot meer bezoekers naar je website. Door te laten zien dat je geeft om toegankelijkheid, bouw je bovendien een positieve reputatie op bij zowel gebruikers als zoekmachines, wat zorgt voor een hogere websiteautoriteit. Dit is een belangrijke factor in SEO.
Kortom, het verbeteren van de toegankelijkheid van je website is niet alleen belangrijk om een inclusieve online omgeving te creëren, maar heeft ook positieve effecten op je SEO-prestaties. Het is dus zeker de moeite waard om dit in overweging te nemen bij het optimaliseren van je website voor zoekmachines.
Meer over het maken van een toegankelijke website
Andere manieren om meer bezoekers te trekken
Naast SEO-optimalisaties op gebied van content en techniek, zijn er ook nog enkele andere manieren om meer websitebezoekers aan te trekken.
Verkeer via Google Mijn Bedrijf
Google Maps is een alternatieve zoekmethode voor mensen die bedrijven in de buurt zoeken. Zorg voor een volledige en nauwkeurige vermelding, door Google Mijn Bedrijf-account aan te maken en zorg dat alle informatie over je bedrijf correct en volledig is ingevuld. Dit omvat je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingstijden en website-URL. Een volledige vermelding vergroot de kans dat gebruikers je bedrijf vinden en doorklikken naar je website. Optimaliseer je vermelding door relevante zoektermen toe te voegen aan je profiel en door recensies te vragen aan klanten. Profielen van Google Mijn Bedrijf worden niet alleen op Google Maps weergegeven, maar ook in de normale zoekresultaten. Dubbel resultaat dus!
Verkeer via Google for Jobs
Vacatures kunnen voor veel verkeer naar je website zorgen. Wil je dat de vacatures op je site meer bezoekers trekken? Zorg dan dat de vacaturepagina’s zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines. Gebruik bijvoorbeeld relevante zoekwoorden in de titels, beschrijvingen en andere metadata en zorg ervoor dat de inhoud van je vacaturepagina’s duidelijk en informatief is. Om je vacatures optimaal weer te geven, gebruik je ‘structured data’ op je vacaturepagina’s. Dit helpt Google om te begrijpen wat voor soort inhoud je aanbiedt en helpt om je vacatures prominenter weer te geven in de zoekresultaten van Google for Jobs en meer bezoekers naar je website te genereren.
Verkeer via Google Ads
Een alternatieve aanpak om bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen, is het aanschaffen van advertenties. Google Ads worden steevast bovenaan de zoekresultaten weergegeven, dus ook boven de gratis organische vermeldingen. Daarom is adverteren een veelgebruikte methode om meer bezoekers op je website te krijgen. Het kan echter prijzig worden wanneer je wilt adverteren op veelgezochte zoektermen. Een gebalanceerde strategie waarbij zowel organische als betaalde methoden worden ingezet, is daarom vaak de beste aanpak.
Meer bezoekers op je website krijgen?
Ben je geïnspireerd door dit blog en wil je meer advies over het genereren van meer websitebezoekers? Mail ons dan op ahoy@stuurlui.nl, of bel direct om een afspraak in te plannen.