Portfolio

Nieuwe website voor MAX Magazine biedt overzicht en gemak

Klant sinds 2024

MAX Magazine is een dochter van Omroep MAX. Het is een opzichzelfstaand medium met zowel een wekelijkse papieren uitgave als online artikelen voor lezers. Omdat de marketingmogelijkheden van de oude website waren verouderd, besloot MAX Magazine de website te vernieuwen. Stuurlui mocht deze nieuwe WordPress website bouwen, met focus op gebruiksvriendelijkheid, eenvoud in beheer én voldoende marketinginstrumenten om abonnementen aan te bieden.

Duidelijk design

De homepage van de site geeft in een oogopslag een overzichtelijk beeld van de mogelijkheden om naartoe te navigeren. Naast het hoofdmenu, voegden we een snelmenu toe bovenaan de homepage, waar de meest bezochte pagina’s op te vinden zijn. Zo navigeert een bezoeker snel naar bijvoorbeeld winacties, puzzels of de TV- en radiotips.

‘Onze bezoekers zijn vaak op zoek naar iets specifieks’, vertelt marketing medewerker Claire van Bavel van MAX Magazine. ‘Het extra blokje Direct naar zat in de designvoorstellen van Stuurlui. Wij vonden het een fijne meerwaarde, omdat het onze doelgroep helpt om direct te vinden waar ze naar op zoek zijn.’

Sectie ‘Direct naar’ van de website van MAX Magazine met knoppen naar Abonneren, TV Tips, Artikelen, Winacties, Puzzelen en Proefnummer aanvragen.

Ook de backend overzichtelijker

De oude website van MAX Magazine was ook al in WordPress gebouwd, maar kende veel maatwerk waarvoor de webbouwer moest worden ingeschakeld bij inhoudelijke wijzigingen. Wij bouwden een toegankelijke backend, waarin de redacteuren vrijwel alles zelf kunnen beheren. In onze WordPress training legden we de redacteuren uit hoe zij pagina’s, teksten en andere content zelf kunnen aanpassen.

Homepage van de website van MAX Magazine met de tekst “dé gids voor radio, televisie en plezierig leven”. Op de afbeelding zit een vrouw aan tafel met een stapel MAX Magazines en een pen, naast een slapende hond op de bank.
Overzicht van de website van MAX Magazine met verschillende componenten, waaronder nieuwsartikelen, programmatips, winacties en contentbeheer. Te zien zijn onder meer Jan Slagter en Heleen van den Berg, covers van het tijdschrift en een overzicht van tv-programma’s zoals Podium Klassiek.
1 van 2 1 van

Makkelijker abonneren

Een van de belangrijkste verbeteringen van de nieuwe website ten opzichte van de oude, is de eenvoud om te abonneren. In het design ontwierpen we duidelijke buttons en verwijzingen naar de mogelijkheden voor een abonnement. Waar voorheen nog via incasso of factuur betaald moest worden, integreerden wij de mogelijkheid om direct via iDeal (Mollie) je abonnement af te rekenen. Verder creëerden we diverse mogelijkheden voor de marketeers om te experimenteren met pop-ups en ‘sticky’ call to actions.

Screenshot van de website van MAX Magazine met de column van Jan Slagter en recente winacties. Onderaan staat een oranje ‘sticky’ balk met de tekst “Word abonnee en ontvang een HEMA cadeaukaart”.

Claire: ‘We zien dat het merendeel van de online abonnementen nu direct wordt afgerekend, wat niet alleen veel administratie scheelt, maar ook nog eens meer gemak biedt voor de bezoeker. Er is in het ontwerp sowieso veel aandacht geweest voor de gebruiksvriendelijkheid. Onze huisstijl richt zich vooral op print. Stuurlui heeft hier een mooie doorvertaling van gemaakt naar online, waarbij ze de WCAG richtlijnen voor toegankelijkheid direct meenamen. Het was heel fijn hoe ze hierin actief meedachten om een duidelijke online huisstijl op te stellen.’

Beheer uit handen

Sinds de livegang verzorgt Stuurlui het technisch onderhoud en beheer van de website, zodat de redacteuren van MAX Magazine zich op de content en marketing van hun platform kunnen richten. ‘Ik vind het altijd fijn schakelen met Stuurlui,’ zegt Claire, ‘ook nu we live zijn. Bij technische vragen is support snel bereikbaar. Ook is er altijd ruimte om even te sparren over het finetunen van de site. Sinds de livegang hebben we nog diverse kleine verbeteringen doorgevoerd. Het contact is daarin heel prettig.’

"Ik vind het altijd fijn schakelen met Stuurlui. Bij technische vragen is support snel bereikbaar. Ook is er altijd ruimte om even te sparren over het finetunen van de site."

Lees meerOver deze review

Claire van Bavel

Marketing medewerker MAX Magazine

De MAX Magazine website gemaakt door

Samen jullie website vernieuwen?