Waarom ook de goede doelen steeds vaker voor Wordpress kiezen

19 jun. 2019 / Stuurlui Fullservice WordPress Bureau / Goede doelen & fondsen / 3 min.
WordPress is vaak een goede oplossing voor goede doelen en fondsen

Er hangen nog steeds veel misvattingen om WordPress heen. WordPress zou geen goede beveiliging hebben; onveilige plug-ins hebben die gevoelig zijn voor hacks en WordPress websites zouden maar beperkte mogelijkheden hebben om echt een website op maat te maken. Om deze redenen zou WordPress alleen geschikt zijn voor kleine of middelgrote bedrijven.

Duidelijk misvattingen. WordPress is uitgegroeid tot een volwaardig en volwassen CMS (Content Management System). Grote internationale websites als CNN, Forbes, Samsung en Sony hebben allemaal websites die draaien op WordPress. Grote goede doelen als Cordaid, Rode Kruis en Care Nederland draaien ook op WordPress.

Waarom kiezen goede doelen steeds vaker voor WordPress als CMS?

 

    1. Lagere ontwikkelings-/opstartkosten

      De basis van WordPress is niet alleen al helemaal ontwikkeld en klaar voor gebruik, de code is de afgelopen jaren ook immens vaak gebruikt, getest, en verbeterd. Er hoeft dus geen heel custom CMS meer ontwikkeld te worden. Dit bespaart niet alleen veel geld maar ook tijd. Met WordPress kun je een nieuwe website binnen een paar weken live zetten. De bottleneck in het ontwikkelen van een nieuwe website is ineens de opdrachtgever geworden in plaats van de webbouwer.

    2. Content wijzigingen

      WordPress is zo ingericht dat content makkelijk te wijzigen is – voor iedereen. Het is gemakkelijk om te leren hoe je de website zelf beheert. Je bent dus nooit meer afhankelijk van de webbouwer voor wijzigingen. Betalen voor contentwijzigingen, moeten wachten totdat deze worden doorgevoerd en geen transparantie over hoeveel werk iets nu echt is, is allemaal echt niet meer van deze tijd. Als bedrijf wil je meebewegen met de markt, inspelen op trends en snel reageren op je klant. Je website moet je hierin faciliteren.

    3. WordPress is non-stop in ontwikkeling

      Nieuwe vragen en nieuwe wensen voor je website zijn onvermijdelijk. De markt is in beweging en jij wilt mee. WordPress wordt op ieder moment doorontwikkeld door duizenden developers wereldwijd die nieuwe dingen proberen, nieuwe plugins maken en er alles aan doen om voorop te lopen in het vertalen van nieuwe wensen van de consument naar goedwerkende software.

      Deze voortdurende (en kostenloze) ontwikkelingen stellen jou in staat de organisatie rondom je website steeds meer agile in te richten. Minimum viable products schetsen, op laten bouwen, testen en live zetten. En dan begint het eigenlijk pas.

      Nu ga je monitoren, kijken hoe je doelgroep reageert en doorontwikkelen. Zo loop je nooit meer het risico dat je een lang ontwikkeltraject hebt wat bij afronding eigenlijk toch net niet meer aansluit op je huidige wensen, bespaar je ontwikkelingstijd en kosten en loop je voor op je concurrent.

    4. Ruime keuze uit developers – geen lock in

      Niks zo belangrijk als een goede relatie met je webbouwer. Je moet snel kunnen schakelen, en je verwacht een zekere flexibiliteit. Er zijn ontelbaar veel WordPress developers. Natuurlijk hebben ze niet allemaal een organisatie die er op ingericht is om grote bedrijven te helpen, maar ook hier zijn er voldoende van. Je hebt dus veel minder snel de lock-in die je met oude webbouwers en volledig custom CMS-en had.

    5. Makkelijk te koppelen met andere software

      WordPress is open source én is makkelijk te koppelen met andere software. Het bouwen van deze koppelingen resulteert vaak in een tijdsbesparing en efficiëntie. Zo hebben we o.a. met Salesforce, Otys, Buckaroo al koppelingen gebouwd. Voor meer info, zie deze pagina.

Conclusie

Het WordPress van vroeger dat ooit gemaakt is voor beginnende bloggers is al jaren niet meer het WordPress van nu. WordPress is een volwaardig CMS geworden dat webbouwers in staat stelt snel, modulair, professionele websites te bouwen die jou helpen je doelstellingen te behalen. Én belangrijk, WordPress zorgt ervoor dat een groter gedeelte van de donatie euro bij het doel terecht komt.

Kennissessies voor goede doelen & fondsen

Eind 2019 organiseert Stuurlui drie kennissessies voor goede doelen met de volgende onderwerpen:

  • Van incidentele naar structurele donateur
  • Digitale innovatie binnen fondsenwerving
  • De gehele donatieflow in kaart brengen

Wil jij graag een uitnodiging ontvangen voor deze kennissessies? Klik dan op de button hieronder!

Ja, ik wil graag een uitnodiging ontvangen!

Wij werken o.a. voor:

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer