Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Alles wat je moet weten over Google Posts

26 jul. 2017 / Carline Dekker / Google / 7 min.

Google Posts zijn korte Twitter-achtige berichten die na 7 dagen verdwijnen. Ze worden direct onder je bedrijfsnaam weergegeven wanneer je bedrijfsnaam wordt ingetypt in Google en zijn een manier om events, acties, aankondigingen en producten te promoten. In deze blog lees je alles wat je moet weten over de nieuwste functie van Google My Business.

Alles wat je moet weten over Google Posts!

Wat zijn Google Posts?

Een Google Post bestaat uit een foto, 100 tot maximaal 300 woorden en een link naar je website. Het is ook mogelijk om een Post te maken om een event te promoten. Het is een nieuw onderdeel van Google My Business en vanuit dit platform kun je dan ook de berichten aanmaken en aanpassen. De berichten worden na enkele minuten gepubliceerd in Google Zoeken in het Kennisvenster wanneer er naar je bedrijfsnaam wordt gezocht. Het is dus een manier om content meteen te laten zien wanneer een persoon naar je bedrijfsnaam zoekt.

Houdbaarheidsdatum van 7 dagen

De Posts verdwijnen na 7 dagen, zodat je als bedrijf wordt gedwongen de content actueel te houden. Enkel een evenement verdwijnt niet na 7 dagen, maar wanneer het evenement is afgelopen. Daarnaast is het weer een nieuwe manier om je van je concurrenten te onderscheiden en je kunt er nieuwe bezoekers mee aantrekken.

Wat zijn de voordelen van Google Posts?

  • Je kunt events, acties, aankondigingen en nieuwe producten promoten.
  • Gebruikers kunnen zich meteen voor een nieuwsbrief registreren of een tafel bij een restaurant reserveren.
  • Je kunt nieuwe artikelen uitlichten.
  • Het is gebruiksvriendelijk: Posts toevoegen en aanpassen is een minuten-kwestie en is bovendien erg makkelijk.
  • Het is geschikt voor alle markten.
  • Het is gratis.

Voorbeelden van Google Posts

Voorbeeld Google Posts van Stuurlui

Google Posts voorbeeld StuurluiTips voor de beste Google Posts

  • Zorg dat het duidelijk is over welk product het gaat en eventueel de prijs van het product.
  • De meest recente Posts worden eerst getoond, hou hier dus rekening mee.
  • Zorg dat je eerste zin duidelijk maakt waar je bericht over gaat.
  • Vertel je gebruikers welke actie je wilt dat ze gaan uitvoeren. Bijvoorbeeld: “Kom langs in onze winkel!”
  • Vertel je gebruikers over artikelen die in de reclame zijn. Bijvoorbeeld: “Alleen deze week 25% korting op alle t-shirts.”
  • Ligt ook je USP’s toe. Bijvoorbeeld: “Elke zondag geopend” of “Alles gratis thuisbezorgd vanaf €20.”
  • Er is geen mogelijkheid om Posts in te plannen: houd dit dus wekelijks bij.
  • Google laat maximaal 10 Posts zien in de carrousel.
  • Gebruik hoofdletters en uitroeptekens – maar zorg dat het niet storend wordt.
  • Hou de tekst simpel.

Heb je vragen over Google Posts of wil je persoonlijk advies? Onze online marketeers helpen je graag.

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht