Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Het belangrijkste Online Marketing nieuws maart 2018

30 mrt. 2018 / Martijn Hoekstra / Marketing / 8 min.

Onze online marketeers zitten altijd bovenop de ontwikkelingen in de markt. Er zijn iedere maand veel nieuwtjes, maar welke zijn nu relevant voor jou? In deze nieuwe blog vatten onze online marketeers het belangrijkste online marketing nieuws van maart samen voor onze klanten.

Het belangrijkste online marketing nieuws lees je hier

Google begint met uitrollen ‘Mobile First Index’

Begin November schreven we al een uitgebreid blog over de Mobile First Index van Google. Google heeft nu officieel aangekondigd dat ze begonnen zijn met het indexeren van websites volgens de nieuwe Mobile First Index.

De Mobile First Index is een nieuwe manier waarop Google websites in kaart brengt en beoordeelt voor de zoekresultaten. Voorheen keek Google hiervoor vooral naar de desktopversie van je website. Nu de Mobile First Index wordt uitgerold, wordt de mobiele versie van je website leidend.

Als je website volgens de Mobile First Index wordt beoordeeld, ontvang je hiervan een notificatie in Google Search Console.

Om ook in deze Mobile First Index goede posities in Google te behalen, zal je website mobiel-vriendelijk en snel moeten zijn. Lees ons eerdere blog om te checken of jouw website er klaar voor is!

Bron

Nieuwe functies beschikbaar in Google Adwords

Google blijft druk bezig met het toevoegen van nieuwe functies aan de vernieuwde Adwords interface. Ook in maart kwamen er weer een aantal nieuwe mogelijkheden bij. Daarnaast zijn er nieuwe functies aangekondigd. We zetten de belangrijkste op een rij;

Versiegeschiedenis advertenties

Het is nu mogelijk om de versiegeschiedenis te bekijken van individuele advertenties. Voorheen was het nodig om een nieuwe, losse advertentie te maken om prestaties te kunnen vergelijken. Nu kan je ook de prestaties van je bewerkingen vergelijken met eerdere versies van dezelfde advertentie. De functie is nu beschikbaar in de nieuwe Adwords interface.

Notities in Adwords

De mogelijkheid om een notitie toe te voegen aan de tijdlijn/grafiek is aangekondigd voor Adwords. In Google Analytics kan dit al langer. Deze functie is handig om grote veranderingen aan je website of campagne te noteren. Zo kan je bijvoorbeeld een notitie toevoegen op de datum dat je nieuwe website live is gegaan. Dit wordt meteen zichtbaar voor iedereen die in je Adwords account werkt.

Op die manier kan je eenvoudig bekijken wat het effect is geweest van grote veranderingen op je Adwords campagne. De functie wordt de komende tijd uitgerold.

Aangepaste kolommen beschikbaar voor zoekwoorden en advertenties

Aangepaste kolommen zijn al sinds 2014 beschikbaar, maar slechts op Campagne en Advertentiegroep niveau. Google heeft aangepaste kolommen nu ook op zoekwoord- en advertentieniveau beschikbaar gemaakt.

Dit is vooral erg handig als je meer gedetailleerde statistieken voor je zoekwoorden of advertenties wilt bekijken. Als je bijvoorbeeld meerdere conversies (doelen) meet in Adwords, dan is het nu mogelijk deze allemaal als losse kolom toe te voegen bij zoekwoorden en advertenties.

Voorheen werden alle conversies onder de standaard kolom ‘Conversies’ geteld. Door het aanmaken van een aangepaste kolom voor elk van je conversies kun je precies zien welke zoekwoorden of advertenties welke conversies opleveren.

Bron

Bron

Bron

Nieuw social media platform: Vero

Afgelopen maand is er veel geschreven over een nieuw social media platform: Vero. Dit platform wordt zelfs al genoemd als een goed alternatief voor Facebook en Instagram. Het idee achter het platform is om social media in een zo puur mogelijke vorm aan te bieden.

Het platform bevat bijvoorbeeld geen advertenties. De verwachting is dat er later jaarlijks betaald gaat worden om het platform te kunnen gebruiken. Daarnaast is de nieuwsfeed geheel chronologisch. Dit in tegenstelling tot Facebook en Instagram. Daar bepaalt een algoritme de volgorde van de posts.

Of het platform echt een concurrent voor Facebook en Instagram kan worden zal moeten blijken. Het is wel goed om dit soort nieuwe platformen in de gaten te houden. Zo kun je bijvoorbeeld alvast je bedrijfsnaam claimen en een aanwezigheid opbouwen voordat je concurrenten dit doen. De app is nu gratis te downloaden voor Android en iOS.

Bron

Heb je hulp nodig met online marketing of vragen aan de hand van dit blog? Onze online marketing specialisten helpen je graag. Neem contact met ze op! 

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht