Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Het belangrijkste Online Marketing nieuws september 2017

31 aug. 2017 / Martijn Hoekstra / Marketing / 8 min.

Onze online marketeers zitten altijd bovenop de ontwikkelingen in de markt. Er zijn iedere maand veel nieuwtjes, maar welke zijn nu relevant voor jou? In deze nieuwe blog vatten onze online marketeers het belangrijkste online marketing nieuws van september samen voor onze klanten.

Het belangrijkste online marketing nieuws lees je hier

Google Mijn Bedrijf rechtstreeks beheren vanuit de zoekresultaten

Wanneer iemand op je bedrijfsnaam in Google zoekt, zien ze direct de informatie vanuit je Google Mijn Bedrijf profiel. Je Google Mijn Bedrijf profiel is dus erg belangrijk om up to date te houden. Dit kan bijvoorbeeld door middel van Google Posts en het verzamelen van kwalitatieve reviews.

Het belang van Google Mijn Bedrijf kende je misschien al, maar het up to date houden is nog iets anders. Bij wie liggen de inloggegevens? Wat pas ik waar aan? Conclusie: dit schuift naar onderaan de to-do lijst. Google maakt het aanpassen van je profiel nu een stuk makkelijker door je de mogelijkheid te geven om je profiel vanuit de zoekresultaten aan te passen. Google je eigen bedrijfsnaam en voila! Je kunt je profiel aanpassen. Hoe dit eruit ziet zie je in de afbeelding hieronder. Je kunt zo dus nog sneller en gemakkelijker je bedrijfsinformatie bijwerken en uitbreiden.

Let op: deze functie werkt enkel wanneer je de primaire eigenaar bent van je Google Mijn Bedrijf profiel en bent ingelogd in Google.

Bron

Nieuw Google Adwords Dashboard

Sinds 13 september is het in Google Adwords mogelijk om een dashboard in te stellen. De mogelijkheid van een dashboard ken je wellicht al vanuit Analytics, waar dit al veel langer mogelijk was.

Wat is het voordeel?

Elk bedrijf heeft andere doelstellingen voor adverteren in Adwords. Het Adwords Dashboard geeft je de mogelijkheid om jouw belangrijkste statistieken in één overzicht weer te geven. Zo hoef je niet meer in Adwords verschillende pagina’s te openen om achter resultaten te komen. Het grootste voordeel is dus dat een dashboard Adwords overzichtelijker maakt en het daardoor efficiënter kan zijn om Adwords te gebruiken.

Je kan direct aan de slag door het voorbeeld-dashboard in te laden (en deze te bewerken) of zelf van begin af aan een dashboard te maken. Ga hiervoor naar ‘Rapporten’ in het hoofdmenu van Adwords en kies het tabblad ‘Dashboards’.

Lees het officiële nieuwsbericht.

AMP landingspagina’s voor Adwords

Al eerder schreven we over het belang van een snelle pagina laadtijd. Ook Google realiseert zich dat wanneer personen op advertenties klikken en de pagina vervolgens sneller laadt, dit een groot voordeel heeft. Deze maand lanceerden ze AMP landingspagina’s voor Adwords. Het is vanaf nu dus mogelijk om de advertentie te linken naar een AMP, zodat de pagina sneller wordt geladen.

Wat zijn de voordelen?

Het sneller laden van een pagina kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je bouncepercentage lager is of dat personen gemiddeld langer op de pagina blijven. Al met al zorgt het ervoor dat personen een betere ervaring krijgen op je landingspagina, en een betere landingspagina zorgt weer voor een betere kwaliteitsscore van je zoekwoord in Google Adwords.

AMP

AMP staat voor accelerated mobile pages. Zoals de naam al suggereert, zijn het mobiele pagina’s ingericht om zo snel mogelijk te laden. Deze pagina’s zijn als het ware gestript van designelementen en door middel van caching worden deze pagina’s nog sneller geladen.

Bron

LinkedIn lanceert Audience Network voor adverteerders

Facebook Audience Network bestaat inmiddels alweer 3 jaar, maar LinkedIn lanceerde hun Audience Network pas begin van deze maand. Met het LinkedIn Audience Network kun je naast de newsfeed van LinkedIn nu de professionals ook bereiken op websites van derden en apps. Bijvoorbeeld op de websites van Microsoft zoals Outlook en MSN. Hierdoor krijgen je advertenties dus een groter bereik dan wanneer je alleen zou adverteren in de LinkedIn newsfeed en kun je je naamsbekendheid vergroten.

Wat zijn de eerste resultaten van het LinkedIn Audience Network?

6.000 adverteerders kregen toegang tot de beta versie van het LinkedIn Audience Network en de resultaten waren positief: adverteerders kregen over het algemeen 3% tot 13% meer unieke impressies and tot 80% meer unieke klikken. Ook kregen sommige adverteerders tot vier keer meer reacties op advertenties vanuit het Audience Network.

Momenteel wordt LinkedIn Audience Network eerst uitgerold in Engelstalige landen. Wanneer het in Nederland wordt uitgerold is nog niet bekend.

Bron

Heb je hulp nodig met online marketing of vragen aan de hand van dit blog? Onze online marketing specialisten helpen je graag. Neem contact met ze op!

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht