Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

LinkedIn lanceert eindelijk Lead Gen Forms en Matched Audiences

10 mei. 2017 / Carline Dekker / Social media marketing / 6 min.

We hebben er even op moeten wachten, maar LinkedIn heeft ons dan toch gegeven waar we op hebben gewacht: Lead Gen Forms en Matched Audiences. Ze behoren sinds kort tot de nieuwste LinkedIn advertentiemogelijkheden. Waar LinkedIn altijd achter liep qua advertentiemogelijkheden en lange tijd geen veranderingen aanbracht in deze mogelijkheden, lijken ze dan toch bij te zijn gedraaid. Wat Lead Gen Forms en Matched Audiences zijn en wat je ermee kan, lees je hieronder.

LinkedIn Lead Gen Forms en Matched Audiences

Lead Gen Forms

Begin april heeft LinkedIn dan (eindelijk) Lead Gen Forms geïntroduceerd. Als je bekend bent met Lead Ads op Facebook en Instagram, dan weet je al wat Lead Gen Forms inhouden. Facebook lead forms zijn zeer geschikt om de consument te bereiken. LinkedIN lead forms zijn eerder geschikt voor de zakelijke markt, gezien de aard van het netwerk.

Wat zijn Lead Gen Forms?

Lead Gen Forms maken het gemakkelijk voor personen om formulieren in te vullen voor producten of diensten waar ze in geïnteresseerd zijn. Een persoon ziet een advertentie en als ze hierin geïnteresseerd zijn, vinden ze het desbetreffende formulier achter de advertentie. Lead Gen Forms zijn er in de vorm van nieuwsbrieven, offertes, productdemo’s of bijvoorbeeld voor het aanmelden van een proefmonster van een product.

De voordelen van Lead Gen Forms zijn:

  • Geen extra laadtijden. Personen vullen het formulier in op LinkedIn waar ze zich al bevinden, dus er hoeft geen externe website geladen te worden.
  • Vooraf ingevulde formulieren. Formulieren worden automatisch ingevuld met de gegevens die LinkedIn al van je heeft. Zo kun je het formulier ook nog eens gemakkelijk en snel invullen.
  • Downloaden formulieren. De uitkomsten van de formulieren zijn te downloaden uit je LinkedIn Ad platform.
  • Gemakkelijk Leads verzamelen. Waar het om draait: met Lead Gen Forms kun je nu gemakkelijker op LinkedIn leads verzamelen.

Matched Audiences

Het was altijd mogelijk om via LinkedIn een doelgroep te bepalen op basis van ‘algemene zaken’ zoals bedrijf, branche, functie, vaardigheden, leeftijd en meer. Vanaf heden is het ook mogelijk om bezoekers van je website, droomklanten en je e-mailcontacten te bereiken.

LinkedIn’s senior product manager Eva Chau omschreef de mogelijkheden van Matched Audiences in een blog: “Matched Audiences helps increase ROI by enabling you to focus your efforts on the audiences and accounts that are most likely to drive revenue.”

Het was al sinds 2013 mogelijk om via Facebook en Twitter mensen te bereiken via e-mail en met Adwords sinds 2015. Het werd dus tijd dat LinkedIn ook deze mogelijkheid aan ging bieden.

Er zijn drie nieuwe advertentiemogelijkheden:

  • Website. Door middel van een LinkedIn ‘Insight Tag’ die je aan je website toevoegt, kun je je websitebezoekers bereiken. Omdat je websitebezoekers al bekend zijn met jouw bedrijf, is dit een manier om goedkoper leads te genereren.
  • Accounts. Zijn er een aantal grote klanten die je graag binnen zou halen? Door middel van Accounts kun je deze nu bereiken. Je voegt een CSV lijst van bedrijfsnamen toe en LinkedIn koppelt deze bedrijfsnamen met 12 miljoen bedrijfspagina’s. Binnen deze bedrijven kun je je dan weer specifiek richten op ‘professional demographics’, zodat je in de bedrijven de juiste mensen bereikt.
  • E-mail contacten. Je upload je CSV e-maillijst (tot 300.000 e-mailadressen) en je kunt beginnen met het bereiken van deze contacten.

Door het toevoegen van Matched Audiences kun je dus je doelgroep bereiken. Dit leidt (hopelijk) tot meer reacties en conversies. Bijkomend kunnen adverteerders ook nog aangeven welke personen de advertenties niet mogen zien, zodat je deze personen niet onnodig bereikt.

Resultaten

De afgelopen zes maanden heeft LinkedIn de Matched Audience-mogelijkheden getest onder 370 adverteerders met meer dan 2.000 campagnes.

  • Adverteerders die website retargeting gebruikten zagen een 30% verhoging in CTR en 14% verlaging in kosten per conversie (CPC) van de personen die op de advertentie hebben geklikt.
  • Adverteerders die account targeting gebruikten zagen een 32% verhoging in CTR en 5% verlaging in kosten per conversie (CPC) van de personen die op de advertentie hebben geklikt.
  • Adverteerders die contact targeting gebruikten zagen een 37% verhoging in CTR. Tijdens de test-maand werden er geen concrete resultaten voor CPC ondervonden.

Bekijk LinkedIn’s introductievideo voor Matched Audiences hier:

Conclusie

We hebben er even op moeten wachten, maar Lead Gen Forms en Matched Audiences bieden adverteerders meer advertentiemogelijkheden. Met deze nieuwe mogelijkheden kunnen adverteerders beter hun doelgroep bereiken en het marketing budget efficiënter inzetten.

Hulp nodig met het bereiken van je doelgroep op LinkedIn? Laat ons je helpen. Neem contact met ons op!

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht