Focus je webwinkel
Alles start met jouw idee. Wil je een eigen webwinkel beginnen, dan moet je weten wat je wil verkopen. Hoe gaat je site heten? Welke producten ga je online verkopen? En hou je die op voorraad, of lever je alleen op bestelling? Voordat we starten met de bouw van je webwinkel, is het goed om deze zaken goed op een rijtje te hebben. Hoe beter jij weet wat je wil verkopen, hoe beter wij je kunnen helpen om jouw webwinkel te bouwen.
Gebruiksvriendelijkheid en conversie
Een van de belangrijkste zaken om op te letten bij het starten van een webwinkel, is de gebruiksvriendelijkheid van je site. Daarvoor is het belangrijk om te weten wie bij jou zullen winkelen en wat zij verwachten. Je kan hiervoor gebruikersonderzoek doen, of als je daar het budget niet voor hebt, uitgaan van bewezen standaarden voor webwinkels.
Een gebruiksvriendelijke webwinkel betekent sowieso: een website die soepel loopt. Oftewel: snel ladende pagina’s, een duidelijke opbouw en kwalitatieve beelden en teksten. De techniek achter je webwinkel is dus enorm belangrijk. Denk aan goede hosting, schone code en regelmatige optimalisaties en updates om alles in perfecte staat te houden. Wij verzorgen dit technisch onderhoud standaard voor onze klanten, zodat zij zich kunnen focussen op de verkoop.
Meer over beheer & supportMakkelijk contentbeheer
Als kersverse webwinkel-eigenaar ben je zelf ook een gebruiker van je site: je zit waarschijnlijk dagelijks in WordPress of WooCommerce om je orders af te handelen, producten te beheren of klanten te antwoorden. Je vult je assortiment aan, werkt teksten bij en voegt meerdere afbeeldingen of video’s toe bij producten. Het contentbeheer van je webwinkel wil je daarom zo makkelijk en flexibel mogelijk hebben. Wanneer je een professionele webwinkel laat maken, kijken we niet alleen naar gebruiksvriendelijkheid voor jouw klanten, maar ook voor jou als beheerder.
WordPress webwinkel met WooCommerce
Webwinkels bouwen wij in WordPress met behulp van WooCommerce. Dit e-commerce platform is naadloos geïntegreerd met WordPress en heeft zich inmiddels sterk bewezen met een marktaandeel van bijna 25%. De kracht van WooCommerce is vergelijkbaar met die van WordPress: bijna alles is mogelijk. Daarom kijken we samen naar jouw wensen en richten we je nieuwe webwinkel volledig hierop in.
Betrouwbaarheid en veiligheid
Een veilige en betrouwbare webwinkel is belangrijk voor jouw klanten. Je wil er altijd zeker van zijn dat hun gegevens veilig zijn. Wanneer je een professionele webwinkel begint, is het belangrijk om informatieveiligheid zeer serieus te nemen. Stuurlui beschikt over een ISO 27001 certificaat. Dat betekent dat wij alle risico’s rondom informatieveiligheid in kaart hebben gebracht en maatregelen hebben genomen om de veiligheid te waarborgen. Hierdoor kunnen wij onze klanten een veilige WordPress webwinkel beloven.
Meer over veiligheidPricing en betaalmogelijkheden
Wanneer je een webwinkel start, moet er ook online betaald worden. Het is misschien wel een van de belangrijkste onderdelen van je nieuwe webwinkel. Juist tijdens het afrekenen is het belangrijk dat jouw klanten een gebruiksvriendelijke en veilige omgeving aantreffen. Daarom zorgen we voor naadloze integraties met betaalmethodes als PayPal, iDEAL of Klarna.
Daarnaast wil je flexibiliteit in je prijzen. Natuurlijk hebben je producten vaste prijzen, maar met acties en kortingen trek je mensen over de streep. Sommige producten hebben wellicht meerdere opties, groottes of varianten. Met een maatwerk WooCommerce webshop zijn productvarianten en daarbij behorende prijzen heel makkelijk te beheren.
Zakelijke voorwaarden (betalen, bezorgen, retour)
Naast de technische kant van het openen van een webwinkel, is er natuurlijk ook nog de logistieke kant. Hoewel dit niet onze expertise is, kunnen we dit niet onbesproken laten in een blog over het starten van een webwinkel. Begin je een webshop, denk dan goed na over wat je jouw klanten kan beloven. Wat is je leveringstermijn, hoe ga je om met retouren, en wat betaalt iemand voor bezorging?
Leg alles goed vast in algemene voorwaarden en zet deze zichtbaar online. Zorg ook voor aparte pagina’s met begrijpbare teksten over de belangrijkste vragen van jouw klanten, zodat ze informatie over levertijden, retouren en eventuele kosten altijd snel kunnen vinden.
Webshop marketing
Een goede webwinkel is de basis, maar je hebt ook bezoekers nodig. Daarom is marketing essentieel. Extern, door adverteren en promotie, maar denk ook aan goede (technische) SEO voor optimale vindbaarheid in Google, of aan mogelijkheden om aan te melden voor nieuwsbrieven. Door je site te optimaliseren en mogelijkheden in te bouwen om eenvoudig producten, acties en promoties te kunnen delen, zorg je voor de perfecte basis voor jouw webshop marketing.
Klaar om een webwinkel te beginnen?
We helpen je graag met de technische kant van jouw nieuwe WordPress webwinkel. Bel of mail ons en we maken graag kennis.