Dé anticonceptie website voor alle vrouwen in Nederland

Gebruiksvriendelijke keuzehulp en maatwerk illustraties

Dé-anticonceptie-website-voor-alle-vrouwen-in-Nederland-gebouwd-in-WordPress-voor-Rutgers-

Rutgers is een kenniscentrum voor seksualiteit dat zowel nationaal als internationaal opereert. De organisatie houdt zich bezig met belangrijke thema’s zoals, seksueel geweld, seksuele vorming en anticonceptie. De website anticonceptievoorjou.nl is een van de middelen die Rutgers voor deze informatieverschaffing inzet. Stuurlui ontwikkelde hier in nauwe samenwerking met het projectteam van Rutgers een geheel nieuwe WordPress website voor.

Brede doelgroep

De doelgroep voor anticonceptievoorjou.nl is breed. Van jonge vrouwen die net met seks beginnen tot vrouwen die al kinderen hebben en/of geen kinderwens meer hebben. Vrouwen kiezen vanuit verschillende motieven voor een anticonceptiemethode. Zo kunnen bijvoorbeeld culturele verschillen veel invloed hebben op anticonceptie voorkeuren. De belangrijkste doelgroep zijn lager opgeleide vrouwen en vrouwen met een migratieachtergrond.

Door het gebruik van onder andere testpanels kwamen we er al snel achter dat we met fotografie nooit konden zorgen dat al deze vrouwen zich aangesproken zouden voelen. Als oplossing ontwikkelden we eigen, op maat gemaakte illustraties. Deze illustraties bevatten voldoende diversiteit en zijn tegelijkertijd niet specifiek genoeg om mensen uit te sluiten.

Keuzehulp

Het belangrijkste onderdeel van de website is de keuzehulp. Aan de hand van enkele basisvragen over voorkeuren op het gebied van hormonen, menstruatie en kinderwens wordt er een voorselectie van een aantal anticonceptiemethoden gemaakt. Gebruikers van de keuzehulp kunnen vervolgens doorklikken op een methode en daar in 1 oogopslag zien wat deze inhoudt, wat de betrouwbaarheid is en wat de kosten zijn. Per methode is er vervolgens meer informatie beschikbaar over voor- en nadelen, bijwerkingen, enz. Zo krijgen gebruikers van de website snel duidelijkheid en kunnen ze een weloverwogen beslissing maken welke methode het beste bij hen past.

Feedbacktool

Om voortdurende optimalisatie van de website te stimuleren en laagdrempelig bij de doelgroep te toetsen of de website nuttig voor hen is hebben we een feedbacktool ontwikkeld. Deze biedt de bezoeker de keuze om snel aan te geven of informatie wel of niet nuttig is en geeft optioneel de mogelijkheid om een toelichting te geven. Daarnaast is er een uitgebreider feedback formulier voor bezoekers die meer inhoudelijke feedback hebben. Rutgers heeft in de achterkant van de website inzicht in de resultaten en kan zo bijsturen om de website nog beter aan te laten sluiten op de doelgroep.

Snelle doorlooptijd

Dit gehele project werd in 3 maanden tijd gerealiseerd. Het projectteam vanuit Rutgers bestond uit een goede mix van inhoudelijke experts, een technisch verantwoordelijke, projectleider en marketing communicatie medewerker. Rutgers had daarnaast al een goed beeld van de content die op de website moest komen.

Stuurlui kon zo de rol van online expert oppakken. Wij weten wat online wel en niet werkt en konden de vertaalslag maken van sterke offline content naar een gebruiksvriendelijke WordPress website.

Kennissessies voor goede doelen & fondsen

Eind 2019 organiseert Stuurlui drie kennissessies voor goede doelen met de volgende onderwerpen:

  • Van incidentele naar structurele donateur
  • Digitale innovatie binnen fondsenwerving
  • De gehele donatieflow in kaart brengen

Wil jij graag een uitnodiging ontvangen voor deze kennissessies? Klik dan op de button hieronder!

Ja, ik wil graag een uitnodiging ontvangen!

Erg fijne samenwerking! Service is duidelijk en klantgericht. In korte tijd heeft Stuurlui onze vraag snel omgezet naar een mooie goed werkende site.

- Amy Mante-Adu, Projectmedewerker bij Rutgers
106 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.7/5