Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Een duurzame groei strategie voor Worldeye

Hoe wij een internationale keten in de oogzorg begeleiden naar succes in Nederland

informatieavond-01

Worldeye Nederland is onderdeel van een internationaal netwerk met meer dan 1.500 medewerkers, waaronder 200 artsen, volledig gespecialiseerd in oogzorg. Worldeye behandelt bijna 1 miljoen patiënten per jaar in 25 klinieken in Nederland, Duitsland, Turkije, Azerbeidzjan en Georgië, met hun overkoepelende organisatie Dünyagöz Hospital Group. Vanaf april 2017 heeft Worldeye Nederland haar deuren in Amsterdam geopend. Bekijk hieronder de video om achter de schermen te kijken bij Worldeye!

 

Strategie & Onderzoek

Het werven van nieuwe klanten voor refractiechirurgie. Dat was de vraag waarmee Worldeye bij Stuurlui kwam. Doordat we ruime ervaring hebben in de zorgmarketing en weten dat het belangrijk is om er achter te komen waar bezoekers precies vandaan komen, zijn we begonnen met een uitgebreid onderzoek. Uit dit onderzoek bleek dat bezoekers die onbetaald via Google komen 50% meer aanvragen deden dan andere bezoekers. Vanuit dit oogpunt hebben we een SEO strategie geformuleerd met ondersteuning van SEA. Deze strategie is gebaseerd op de volgende hoofdlijnen:

  • Techniek;
  • Content;
  • Autoriteit.

Design & development

Na het afronden van de online marketing strategie zijn we begonnen met de ontwikkeling van de website. De modernste conversie technieken hebben we verwerkt in het design. Hierna hebben we door middel van een usability test met de doelgroep kwalitatief onderzoek gedaan naar de gebruikerservaring van de doelgroep. Deze feedback hebben we vervolgens bij de bouw van de website verwerkt.

Content

Content is king voor een goede SEO strategie. Voor Worldeye hebben we al het content werk uit handen genomen. Onze content specialist Paulien heeft vanuit SEO oogpunt de volgende content ontwikkeld:

  • Landingspagina’s voor de SEA campagne;
  • Speciale landingspagina’s voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume, voor een betere vindbaarheid;
  • Alle copy voor de propositie van Worldeye;
  • Verschillende advertorials die we op hoge kwaliteitsdomeinen wegzetten;
  • Een uitgebreide FAQ waar de bezoeker een zeer heldere uitleg kan vinden over zijn/haar meest urgente vragen, om de expert status te verhogen en de vindbaarheid te vergroten;
  • Een fotoshoot en alle bedrijfsvideo’s.

Marketing partner

Nadat de website live is gegaan zijn we een strategisch partnerschap aangegaan met Worldeye. Dit betekent dat we periodiek langsgaan om de resultaten van onze inspanningen in jip-en-janneke-taal uit te leggen. De focus ligt vooral op de kwaliteit van de aanvragen. Wat kunnen we nog verder optimaliseren om deze te verbeteren?

“We werken nu al enige tijd samen met Stuurlui. Onze ervaringen zijn zeer positief. Een snelle duidelijke aanpak met direct zichtbare resultaten.”

- Karin Klinge, Marketing manager bij Worldeye
71 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.8/5

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht