Ons werk

Een frisse en flexibele B2B website voor Motiv

Een frisse en flexibele b2b website voor Motiv
B2B Corporate

Motiv is dé ICT-securityspecialist die organisaties in de publieke en private sector voorziet van IT-beveiligingsoplossingen. Het is hun missie om Nederland digitaal veiliger te maken. Dat dit enorm belangrijk is in deze snel digitaliserende wereld kunnen wij alleen maar beamen.

De standaardeisen voor websites zijn de afgelopen jaren flink veranderd. Reden voor Motiv om de eigen website grondig aan te pakken en te voorzien van een modern design. Om bezoekers een optimale gebruikerservaring te bezorgen, maar ook om zelf meer grip te hebben op het plaatsen en aanpassen van de content.

Logische structuur

De website van Motiv was verouderd wat betreft vormgeving en kon ook qua structuur een update gebruiken. Door de jaren heen is de website flink uitgebreid waardoor bezoekers moeilijkheden ondervonden in het navigeren op de website en het opzoeken van specifieke informatie. Een logische structuur op je website is belangrijk. Dit draagt niet alleen bij aan de gebruikerservaring van de bezoeker, ook heeft een goede navigatiestructuur een positief effect op de vindbaarheid van de website in zoekmachines zoals Google.

Visuele identiteit

Om alle content er naast overzichtelijk ook aantrekkelijk uit te laten zien, was een aansprekend design een must! Een huisstijl is meer dan een logo, het is je visuele identiteit. Op de nieuwe site is de huisstijl consequent doorgevoerd en komt duidelijker naar voren waar Motiv voor staat en welke diensten zij aanbieden.

Aan de slag

Bij de start van het project is de vraag gesteld of er bepaalde handigheidjes in de site mogelijk zijn. Ook daar zijn we mee aan de slag gegaan.

Content wijzigen

Motiv heeft een berg aan content op de website en zodra er iets gewijzigd moest worden, dan moest dat op verschillende plekken gebeuren. Dit was tijdrovend en onoverzichtelijk. In de nieuwe site hebben we dit opgelost d.m.v. het goed indelen van de achterkant. Een case maak je bijvoorbeeld één keer aan maar je kan er vanuit verschillende pagina’s naar verwijzen. En mocht er bijvoorbeeld een logo van een klant veranderen, dan is dit met één wijziging aangepast.

Contactformulieren

De (contact)formulieren worden vanaf nu ingeladen via Clickdimensions. Deze mogelijkheid hebben we ingebouwd zodat Motiv snel zelf formulieren kan maken die zijn gekoppeld met hun eigen bestaande systemen. In het kader van veiligheid een slimme keuze want op die manier blijft er geen persoonlijke data in de website staan.

Animaties en images

Dankzij laad-animaties worden bepaalde blokken pas geladen als ze in beeld komen. Deze komen als het ware je scherm ‘invliegen’. Dit geeft een leuk speels effect aan de website. Een ander handigheidje dat is ingebouwd, zijn de fallback images. Mocht een case geen passende afbeelding hebben, dan staat er toch altijd het Motiv logo. Hiermee wordt voorkomen dat er lege vlakken getoond worden.

Bemanning die aan dit project werkt

Chris van den Broek Lead designer
Bezoek medewerker pagina
Remco Out DevOps
Bezoek medewerker pagina
Hans Oorschot COO
Bezoek medewerker pagina
Minke Kroon Projectmanager
Bezoek medewerker pagina
Dave van Rooijen Senior support engineer
Bezoek medewerker pagina

Gerelateerde projecten

Meer website bezoekers dankzij uitgebreide video portfolio
Viduate

Meer website bezoekers dankzij uitgebreide video portfolio

Read more about this project
Nieuwe corporate website Kwekkeboom Oven & Airfryer
Kwekkeboom

Nieuwe corporate website Kwekkeboom Oven & Airfryer

Read more about this project
Sjoerd Kuipers CCO

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?

Bezoek ons

Campus werkspoor
Nijverheidsweg 16A
3534 AM, Utrecht

Stel een vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.