Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Full service marketing ondersteuning voor de AVL Foundation

Het Antoni van Leeuwenhoek bestaat uit een centrum voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker en een oncologisch ziekenhuis.

Voor het toegepaste, klinische kankeronderzoek werken onderzoeksinstituut en kliniek intensief samen. Specialisten, verpleegkundigen, onderzoekers en patiënten bevinden zich immers in één instituut. Onderzoeken kunnen snel worden opgestart, resultaten meteen getest en geïmplementeerd in de kliniek.

De Antoni van Leeuwenhoek Foundation financiert wetenschappelijk kankeronderzoek dat plaatsvindt in het Antoni van Leeuwenhoek. Omdat het onderzoeksinstituut onder één dak zit met het ziekenhuis, is het mogelijk om onderzoeksresultaten direct te implementeren in (verbeterde) behandelmethoden voor de patiënten.

WordPress website laten maken

De Antoni van Leeuwenhoek Foundation (AVL Foundation) wilde een WordPress website laten maken en klopte hiervoor bij Stuurlui aan. De content, structuur en vormgeving moesten flink verbeterd worden, zodat de bezoeker de informatie kon vinden waar hij naar op zoek was en doneren gemakkelijker werd. Stuurlui werd ingeschakeld om een geoptimaliseerde WordPress website te maken.

Kiezen van een webbureau

De AVL Foundation had een website nodig, omdat het platform waar de oude website op stond opgeheven zou worden. Er moest dan ook snel een partij gezocht worden die de nieuwe website zou kunnen bouwen. “We hebben met verschillende partijen gesproken, maar gaven de voorkeur aan Stuurlui. Ze hadden al met meerdere zorgpartijen samengewerkt, wat ons erg aantrok. Ook WordPress als gebruiksvriendelijk Content Management Systeem was een pluspunt voor ons,” aldus Caroline van der Heide, projectmedewerker van de AVL Foundation.

Optimalisatie van de content

Nog voor het bouwen van de website werd er door een conversie psycholoog vanuit een neuropsychologisch oogpunt naar de content van de verschillende pagina’s gekeken. Daaruit kwam een gedetailleerd advies over de verschillende soorten pagina’s. Dit advies werd vervolgens toegepast voor het bouwen van de website.

“We hadden verschillende brainstormsessies waarin we op de hoogte werden gehouden van het project. Zo kregen we bijvoorbeeld tijdens de wireframe-fase een goede uitleg over de indeling van de verschillende pagina’s. Ook werd er gewerkt met Google Spreadsheets: hierin kon ik op elk moment zien in welke fase we zaten en wat er nog gedaan moest worden. Dat werkte heel handig.”

– Caroline van der Heide, projectmedewerker van de AVL Foundation

Verbetering gebruiksvriendelijkheid

De nieuwe website is niet alleen gebruiksvriendelijker voor de bezoeker, maar het is ook voor de medewerkers een stuk fijner geworden om mee te werken. “De website ziet er goed uit en is heel gebruiksvriendelijk, zowel voor onze bezoekers als voor onze medewerkers. WordPress helpt daar ook voor een groot deel in: het is heel gemakkelijk voor ons om mee te werken en bijvoorbeeld wijzigingen in de website door te voeren.”

Mooier WordPress design

Een ander onderdeel van het project was dat de website een heel nieuw design zou krijgen. “De algehele look & feel van de website is veel beter geworden. Bij de oude website werd er bijvoorbeeld geen archief opgeslagen van de nieuwsberichten, omdat we steeds hetzelfde bericht moesten wijzigen. Dit werkte ontzettend omslachtig. Dus mijn persoonlijke favoriete kenmerk van de nieuwe website is de nieuwspagina,” aldus Caroline.

Dam-tot-Damloop Facebook campagne

Stuurlui zette de eerste Facebook campagne voor de AVL Foundation op met als doel renners voor het team van de AVL Foundation te werven voor de Dam-tot-Damloop in september dit jaar. Er werden 45.625 personen bereikt, waarvan 1.945 personen op de link hebben geklikt en 9 personen zich hebben aangemeld. Deze personen zullen samen minimaal €2.025 voor kankeronderzoek ophalen. Goede resultaten voor een eerste Facebook campagne!

Samenwerking

Caroline over de samenwerking met Stuurlui: “De samenwerking verloopt heel goed. Ze reageren altijd heel snel op vragen en geven uitleg als dat nodig is. Als ik een eerste keer iets niet goed begrijp, leggen ze het met alle plezier nog een keer uit. Het voelt haast alsof er geen afstand tussen ons is, omdat ze zo bereikbaar zijn.”

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 16 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Bezoek ons

Campus Werkspoor
Nijverheidsweg 16
3534 AM, Utrecht

  • Stel een vraag