Nieuwe corporate website Kwekkeboom Oven & Airfryer

Inclusief 360° draaiende bitterbal

Kwekkeboom borrelplank

Kwekkeboom Oven & Airfryer (hierna Kwekkeboom) is hét merk voor ambachtelijk bereide en vooral heerlijk krokante ovensnacks! Kwekkeboom is veel bezig met innovatie. Denk aan de Old Amsterdam bitterbal en de Black Angus kroket. Kwekkeboom en Digital Wizards benaderde Stuurlui met de vraag of wij een nieuwe marketing website konden realiseren waarop zij hun doelgroep kunnen informeren, inspireren en vooral het water in de mond kunnen doen lopen.

Doelstelling

Voor een webshop of een werkenbij website is de doelstelling vaak duidelijk: conversies. Echter, wat is het doel van de website van een premium consumentenmerk waar de aankoopbeslissing hoofdzakelijk in de winkel wordt gemaakt? In geval van Kwekkeboom zijn er meerdere doelstellingen geïdentificeerd.

Zo is er een informerende taak richting de bezoeker over bijvoorbeeld assortiment, ingrediënten, bereidingswijze en verkooppunten. Daarnaast moest de website weer aan gaan sluiten op de andere online marketing inspanningen en Kwekkeboom ondersteunen in de branding strategie. Ook is er een zoekwoordenonderzoek ten behoeve van SEO optimalisatie uitgevoerd en er is geholpen met de inrichting van Google Analytics. Zo kunnen er doelstellingen geformuleerd worden over bezoekersaantallen, aantal bekeken pagina’s, vindbaarheid in Google, verkeer via campagnes, enz.

De website is een spin in het web van verschillende online marketing activiteiten geworden en biedt Kwekkeboom de kans om meer inzicht te krijgen in de resultaten en waar nodig bij te sturen.

Ambacht

Onze designer realiseerde een volledig maatwerk ontwerp waarin het ambacht en de hoge kwaliteit van Kwekkeboom centraal staan. We vertaalden het corporate brand book naar een gebruiksvriendelijk website en bedachten een 360 graden draaiende bitterbal. Bezoekers kunnen voor enkele specials in het assortiment een bitterbal in 360 bekijken en ronddraaien voor de ultieme online productbeleving!

Content

De kracht van de website zit hem niet enkel in het ontwerp of de techniek. Een belangrijk element is de content. Kwekkeboom heeft geïnvesteerd in fotografie, video en teksten. De beelden zijn erg sfeerbepalend in de website en de tekst is niet alleen in de juiste ‘tone of voice’, hij draagt ook bij aan de SEO prestaties van de website.

Digital Wizards heeft samen met Stuurlui de nieuwe website van Kwekkeboom opgeleverd. Na een uitgebreide voorselectie (10 WP-bureaus) is Stuurlui geselecteerd en ze hebben de verwachtingen meer dan waargemaakt.

Stuurlui werkt snel en procesmatig, waardoor je goed weet waar je aan toe bent. Wel zo fijn met een strakke deadline!

- Hans Boersma, Consultant bij Digital Wizards
93 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.8/5