Ons werk

Nieuwe website Domtoren Utrecht

Domtoren uitgelichte afbeelding case
Overheid

In samenwerking met merk-, ontwerp- en communicatiebureau Dietwee hebben wij voor Utrecht Marketing een nieuwe website voor de enige echte Utrechtse Domtoren gerealiseerd. Een project waar wij als Utrechts webbureau natuurlijk zeer trots op zijn!

Technisch partner

In deze samenwerking, waar Dietwee primair verantwoordelijk was voor wireframing en design, opereerden wij met name als technisch partner. Dat wil echter niet zeggen dat we niet betrokken zijn in de eerste fases van het traject. Integendeel.

We zijn aanwezig bij wireframe- en desingmeetings en geven daar onze technische input. We vragen bijvoorbeeld welke interactie er bedacht is op specifieke elementen, of er een custom responsive weergave moet komen en hoe e.e.a. functioneel moet werken in de achterkant van de website voor de contentredacteuren. Met een ervaren partij als Dietwee waren er maar weinig vragen nodig en kon het project soepel van design naar development overgedragen worden.

Schaalbaarheid en gebruiksvriendelijkheid

Belangrijke eisen voor de nieuwe website waren naast de meer voordehandliggende frontend eisen (nieuw en aansprekend design, snel kunnen vinden wat je zoekt, enz), ook een aantal backend eisen. Zo moest er een goede oplossing komen om op basis van één en hetzelfde framework zowel extra talen aan te maken, als gelieerde websites zoals Dom Under en Paleis Lofen.

Dat betekende dat we in de ontwikkeling van de maatwerk modules en paginatemplates telkens de afweging hebben gemaakt tussen gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid aan de ene kant, en voldoende flexibiliteit om in alle verschillende websites de ruimte te hebben om het juiste verhaal te vertellen aan de andere kant.

Eindresultaat

Het eindresultaat van dit project is een maatwerk WordPress multisite die geschikt is voor de uitrol van in totaal 9 websites voor 3 verschillende labels in 3 verschillende talen. Door de intensieve samenwerking tussen opdrachtgever, ontwerpbureau en onszelf hebben we in een korte doorlooptijd (± 2 maanden voor afstemming designs, development, content en eerste livegang) goede oplossingen gerealiseerd voor de verschillende features die de klant in de website terug wilde zien.

Bemanning die aan dit project werkt

Marcel van Ginkel Strateeg
Bezoek medewerker pagina
Tessa Hopman Projectmanager
Bezoek medewerker pagina
Dave van Rooijen Senior support engineer
Bezoek medewerker pagina
Thomas Kroese CEO
Bezoek medewerker pagina
Bob Heinen Senior support engineer
Bezoek medewerker pagina
Bob van de Leur Senior developer
Bezoek medewerker pagina

Gerelateerde projecten

Company website voor de Action
Action

Company website voor de Action

Read more about this project
Ontwikkeling content platform voor de Jaarbeurs
Jaarbeurs

Ontwikkeling content platform voor de Jaarbeurs

Read more about this project
Thomas Kroese CEO

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?

Bezoek ons

Campus werkspoor
Nijverheidsweg 16A
3534 AM, Utrecht

Stel een vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.