Eenvoudig bijlessen bestellen via Study Support Platform
In opdracht van de faculteit Economie van Tilburg University regelt het MAK bijlessen voor studenten. Studenten kunnen het aanbod via de website inzien en direct de gewenste les bij een tutor boeken. Het vorige systeem was onbetrouwbaar geraakt, waardoor boekingen niet altijd goed eerder verwerkt. Daarom vroeg het bestuur van MAK aan Stuurlui om een nieuwe Study Support website te bouwen.
Alle vragen mogen
Marlie Snoeijen, zelf ook student aan Tilburg University, was als MAK-bestuurslid verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe site. In samenspraak met de Universiteit, die eerder met Stuurlui samenwerkte en het project voor MAK financiert, benaderde zij ons met de vraag voor vernieuwing.
“De eerste meeting met onze projectmanager en één van de eigenaren was heel fijn”, vertelt Marlie. “Er werd goed naar onze problemen geluisterd. Ik was bang dat we als studentenbestuur misschien minder serieus genomen zouden worden, maar het tegendeel was waar. Ze beantwoordden al onze vragen snel en dachten echt mee hoe ons probleem het best was op te lossen. Ik had het idee dat ze net zo graag als wij een goed resultaat wilden.”
Soepel bestelproces van de bijlessen
Om de nieuwe Study Support website te zien, kunnen studenten van de faculteit persoonlijk inloggen. Zij zien direct de voor hun relevante bijlessen en zien gelijk meer informatie over de tutor en de tijden waarop de lessen gegeven worden. Extra informatie over de les is met één klik te zien, waardoor je als student goed kan kiezen welke tutor en les het best bij je wensen past. Vervolgens voeg je de les aan je winkelwagen toe en reken je deze direct af.
Inzichtelijk voor student, tutor en MAK
Bovenstaande werkwijze is niet nieuw ten opzichte van de oude Study Support website, maar is vernieuwd omdat het oude systeem niet goed werkte. Marlie: “Soms kreeg je een bevestigingsmail als je niet betaald had, of juist andersom. Dat leverde ons veel vragen op van studenten die zich afvroegen of de boeking nu goed gegaan was. In de nieuwe site werk dit zoals het hoort. Tutoren hebben nu bovendien een eigen account, waarin ze zelf kunnen inzien of hun lessen al volgeboekt zitten. Ook dat scheelt ons vele mailtjes waarin gevraagd werd om inzicht.”
Livegang volgens planning
In verband met de start van het nieuwe collegejaar, stond de deadline van oplevering vast. Deze kwam nog even in gevaar, omdat de betalingsmogelijkheid via Mollie vertraging opliep. Uiteindelijk is het via een tijdelijke oplossing toch gelukt de website op de geplande datum live te krijgen.
Marlie: “Ik heb het idee dat Stuurlui echt moeite heeft gedaan om de deadline alsnog te halen, ook al zat de vertraging bij een externe partij. De projectmanager hield ons continu op de hoogte van de planning. Toen de site eenmaal live kon, was dat voor ons wel even spannend, maar hierin werden we door de developer en projectmanager goed begeleid. In begrijpelijke taal vertelden ze rustig wat er gebeurde. Dat voelde heel professioneel.”
Gerelateerde projecten
Interesse in een samenwerking?
Bezoek ons
Campus werkspoorNijverheidsweg 16G
3534 AM, Utrecht