Werkdruk verlagen door het digitaliseren van projectaanvragen

De werdruk verlagen door projectaanvragen te digitaliseren

Projecten Handicap NL

Het is de ambitie van Handicap NL om mensen met een handicap en hun familie sterker te maken zodat zij volwaardig kunnen meedoen in onze samenleving. Handicap NL werkt graag mee aan initiatieven of projecten waar zij hun financiering, expertise en netwerk voor inzetten.

Voor dit soort initiatieven en project krijgt Handicap NL heel veel aanvragen. Dit proces gebeurde eerst handmatig. In samenwerking met Handicap NL hebben we dit proces gedigitaliseerd zodat de werkdruk verlaagd wordt.

Quickscan

Niet alle initiatieven en projecten komen in aanmerking om ondersteuning vanuit Handicap NL te krijgen. Elke aanvraag werd door medewerkers van Handicap NL beoordeeld om zo te kijken welke projecten in aanmerking komen voor ondersteuning. Dit proces kan veel efficiënter. In samenwerking met Handicap NL hebben we een quickscan ontwikkeld die de kandidaten op basis van een aantal stappen toont of ze in aanmerking komen voor ondersteuning. Dit scheelt veel tijd voor de medewerkers.

Bekijk hier de quickscan!

Online aanvraagformulier

Als mensen een positieve quickscan hebben ingevuld, kunnen ze direct een online aanvraagformulier invullen voor kleine, lokale initiatieven. Het aanvraagformulier bevat een aantal verplichte velden waar de bezoeker niet omheen kan. Deze velden zorgen ervoor dat Handicap NL alleen volledig ingevulde aanvraagformulieren ontvangt, de medewerkers hoeven dus geen handmatige checks meer uit te voeren op de ingevulde formulieren.

Tevens is het online aanvraagformulier gekoppeld met Salesforce. Dit is het CRM wat Handicap NL gebruikt. Door deze automatische koppeling kunnen zij in het CRM direct de juiste gegevens aanmaken en de aanvraag koppelen aan de juiste medewerker.

Bekijk hier het online aanvraagformulier!

Resultaat

Door de projectaanvraag te digitaliseren is de werkdruk aanzienlijk verlaagd. De quickscan wordt ongeveer eenmaal per dag gebruikt.

Kennissessies voor goede doelen & fondsen

Eind 2019 organiseert Stuurlui drie kennissessies voor goede doelen met de volgende onderwerpen:

  • Van incidentele naar structurele donateur
  • Digitale innovatie binnen fondsenwerving
  • De gehele donatieflow in kaart brengen

Wil jij graag een uitnodiging ontvangen voor deze kennissessies? Klik dan op de button hieronder!

Ja, ik wil graag een uitnodiging ontvangen!

“Een bureau dat proactief meedenkt, afspraken nakomt en pragmatisch werkt. Erg tevreden over onze samenwerking!”

- Lianne Boot, Online Marketeer bij HandicapNL
102 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.8/5