SEO Expert

 

  • Alle specialisten in huis: designers, developers, online marketeers, strategen, social media experts, copywriters etc.

  • Wij zijn Google Partner: gecertificeerde specialisten, tevreden klanten, gezond bedrijf;

  • Een conversie gerichte werkwijze: de ROI staat bij ons centraal.

  • Een langdurige samenwerking met klanten; wij zijn transparant, commercieel creatief & oplossingsgericht en denken graag met je mee. De groei van jouw bedrijf staat centraal.

Bekijk nog 8 redenen om met Stuurlui te werken

Ben je benieuwd of Stuurlui jou kan helpen?

Sjoerd Kuipers

Founding partner & online marketeer

Het belang van een SEO expert

Je weet al best wat van SEO af. Je weet dat het een investering is die zich blijft terugbetalen en kent de basis regels.

Maar je weet ook dat SEO een specialistisch vakgebied is geworden, waar ontwikkelingen snel op elkaar volgen en meerdere disciplines moeten samenwerken om een pagina echt goed vindbaar te maken voor Google. Daar heb je geen tijd voor, of je hebt niet de mogelijkheid om je er in te specialiseren.

Daar zijn wij voor!

SEO is al lang geen trucje meer. Het is geen kwestie van het zoekwoord zoveel mogelijk verwerken in de tekst, of zo vaak mogelijk in de titel zetten. Sterker nog, Google kan je daar zelfs voor straffen door je website lager te laten ranken. Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen en er voor te zorgen dat je niet alleen je teksten optimaliseert voor SEO, maar de technische aspecten ook.

De ROI van SEO optimalisatie

Misschien denk je nu: ‘Ik weet dat het waardevol is, maar hoe meet ik de ROI van SEO optimalisatie? Het is een investering en ik wil weten wat ik daarvoor terug krijg/ik moet iemand overtuigen dat het de investering waard is.’

Dat snappen we.

SEO optimalisatie is voor veel mensen een vaag begrip. Ze weten niet wat het precies inhoudt, maar vooral niet wat het effect kan zijn. Dat heeft deels te maken met het feit dat de ROI moeilijker te meten is dan bij bijvoorbeeld adverteren.

Dat het moeilijker te meten is, betekent niet dat het onmogelijk is. In een SEO traject doen wij aan het begin vaak een nulmeting: hoeveel verkeer heb je nu uit SEO en wat levert dat op? We kijken hierbij bijvoorbeeld naar conversies, conversie percentage en ROI.

Vervolgens kunnen we twee dingen goed gaan meten:
1. de positie waarop jouw website staat wanneer het zoekwoord wordt ingetypt
2. de groei van je organische verkeer

Aan de hand van deze cijfers kunnen wij je een duidelijk beeld geven wat je investering oplevert. Wanneer het gewenste effect uitblijft, blijven wij optimaliseren.

SEO (organisch) verkeer heeft doorgaans twee grote voordelen:
1. het conversiepercentage is het hoogste van alle verkeersbronnen.
2. organisch verkeer brengt het hoogste volume (aantal mensen) naar je website. Veel meer dan bijvoorbeeld Adwords.

Een SEO expert inschakelen is een investering voor de lange termijn, en kan er voor zorgen dat je niet meer afhankelijk bent van betaald adverteren in de toekomst.

Optimalisatie op alle gebieden

In plaats van enkel nog naar zoekwoord dichtheid te kijken, kijkt Google nu naar veel meer.
– Hoe snel is je website?
– Hoe is het gedrag van bezoekers op je website?
– Is je website veilig?

Precies deze brede en integrale aanpak is tegenwoordig erg belangrijk. Zoekmachineoptimalisatie is een veelzijdig en continu proces geworden.

Dit is één van de redenen dat Stuurlui een full-service internetbureau is: alle specialisaties zijn van elkaar afhankelijk om de beste resultaten te leveren, en bij ons zitten ze allemaal onder één dak. Van een eerste zoekwoorden analyse en het schrijven van nieuwe teksten met goede (long-tail) zoektermen, tot het sneller maken van je website en zaken als authority building: ze hebben allemaal effect op de vindbaarheid van je website, en daarom kunnen onze specialisten je met elk onderdeel helpen.

“We werken nu al enige tijd samen met Stuurlui. Onze ervaringen zijn zeer positief. Een snelle duidelijke aanpak met direct zichtbare resultaten.”

- Karin Klinge, Marketing manager bij Worldeye
93 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.8/5

Wat gaan we doen?

Voordat we beginnen met de optimalisatie, doen we eerst een grondige analyse en onderzoek. Vervolgens bepalen we aan de hand daarvan een strategie. Dan voeren we de optimalisatie door, en berekenen we de opbrengsten.

Zoekwoordenanalyse

Als wij je website gaan optimaliseren voor zoekmachines beginnen we met een zoekwoorden analyse en een analyse van je website. Hierin kijken we allereerst waar je nu staat.

Op welke zoekwoorden wil je graag gevonden worden? Hoe scoor je hier op dit moment op? Op welke woorden word je nu het beste gevonden?

En meer technische vragen als: is je website al met SSL beveiligd? Wat voor hosting heb je? En doe je bijvoorbeeld al iets met linkbuilding? Deze analyse geeft ons een goed uitgangspunt van waar er kansen liggen voor verbetering.

Analyse zoekwoorden concurrenten

Om zeker te weten dat we niks vergeten, doen we ook een volledige analyse van de SEO en SEA van alle concurrenten.

We gebruiken meerdere tools om te kijken voor welke zoekwoorden vergelijkbare bedrijven verkeer krijgen vanuit organische search, en vanuit bijvoorbeeld Adwords. Welke zoekwoorden gebruiken zij? Op welke zoekwoorden komt bij hen het meeste verkeer binnen op de website? Welke zoekwoorden van concurrenten zijn ook relevant voor ons? Zo kom je op zoekwoorden die niet voor de hand liggend zijn, maar wel veel resultaat kunnen geven.

Zoekwoorden Onderzoek

Vervolgens gaan we samen met jou kijken naar de zoekwoorden zelf. Zijn dit wel de beste zoekwoorden?

Of zijn het misschien woorden die voor jou bekend zijn, maar voor je potentiële klanten niet? Waar zoekt je doelgroep op als ze jouw product of dienst zoeken? Van deze zoekwoorden maken we een overzicht, waarbij we de zoekvolumes en eventuele kosten voor Adwords advertenties meenemen.

De uiteindelijke optimalisatie van je vindbaarheid

Na het bepalen van de zoekwoorden gaan we weer terug naar je website. We weten al waar de verbeterpunten liggen, en met de definitieve zoekwoorden weten we ook wat we precies aan moeten passen.  Nieuwe teksten, nieuwe meta-tags, nieuwe pagina-URL’s, er kan van alles gedaan worden. Wij adviseren op welke manier de content aangepast kan worden, en onze content-specialist kan deze aanpassingen doorvoeren.

Naast wijzigingen in de content kunnen we je ook helpen met SSL certificaten, snellere hosting, upgrades naar nieuwe en snellere versies van PHP, WordPress zelf, etc. Ook kunnen we buiten je website kijken naar mogelijkheden om je vindbaarheid te verbeteren. Zo hebben we bijvoorbeeld goede link-/authoritybuilding mogelijkheden.

 

“Stuurlui is een bedrijf wat waarmaakt wat ze beloven, in zeer korte tijd significant meer relevante reacties via onze website.”

- Menno Landman, DGA bij Subliminal
93 klanten beoordelen Stuurlui gemiddeld met
4.8/5

Linkbuilding

Om je website op nummer 1 in zoekmachines zoals Google te krijgen, maken wij onder andere gebruik van linkbuilding.

Dit doen wij door een drietrapsraket in te zetten:

  • We brengen het linkprofiel van je concurrenten in kaart
  • We leggen een basis van kwalitatieve startpagina’s en bedrijvengidsen (DA 25+)
  • We plaatsen kwalitatieve content op relevante sites

De eerste stap zorgt ervoor dat je bedrijf gelijk komt te staan met die van je concurrenten.

Stap 2 en 3 zorgen ervoor dat je website op nummer 1 in Google komt te staan.

Kwalitatieve content kan bijvoorbeeld advertorials zijn, gesponsorde artikelen, op de websites van grote dagbladen.
Wij kunnen onderwerpen, titels en teksten schrijven die aansluiten bij de doelgroep van de website waar op geplaatst wordt.

Berekening opbrengsten online marketing strategie

Nadat we alle data hebben verzameld, kunnen we een goed overzicht geven van wat een nieuwe online marketing strategie kan opleveren.

Dit doen we aan de hand van de zoekvolumes van de gekozen zoekwoorden, de verwachte click-through-rates, het verwachte verkeer naar de website en het conversiepercentage. Zo heb je vantevoren al een beeld van hoeveel de investering je concreet kan brengen.

 

Monitoren en bijsturen

Na de optimalisatie gaan we nauwkeurig monitoren wat de effecten zijn van de zoekmachine optimalisatie. Zo kunnen we kijken welke woorden het beste werken, en of we aanpassingen moeten maken. Ook houden we samen met jou de ontwikkelingen in de markt en in jouw bedrijf in de gaten.

Zijn er nieuwe producten diensten die we toe moeten voegen? Nieuwe ontwikkelingen in de markt waar we rekening mee moeten houden? Zo werken we samen aan een langdurige optimale vindbaarheid.

Een fullservice WordPress bureau in Utrecht
Een fullservice WordPress bureau in Utrecht

Ahoy…

Wij zijn Stuurlui. Een fullservice WordPress bureau in Utrecht. Wij ontwerpen, bouwen en onderhouden maatwerk WordPress websites. Stuurlui bestaat uit een ervaren team van 21 bemanningsleden. We zijn klein genoeg om snel te schakelen en groot genoeg om specialisten op ieder gebied in huis te hebben.

Ons werk