Timothy
New Business Developer
Kwalitatief & kwantitatief
Door middel van een website gebruikersonderzoek ontdekken we hoe gebruiksvriendelijk jouw website echt is, verfijnen we de gebruikservaring en verhogen we de conversie.
We bieden twee soorten gebruikersonderzoek aan: kwalitatief en kwantitatief. Lees hieronder meer over wat deze onderzoeken typeert en wat de voordelen zijn van de verschillende onderzoeksvormen.
Er zijn verschillende logische momenten om een gebruikersonderzoek in te zetten. Bij Stuurlui zetten we de tests in op deze vier momenten:
Je wilt verbeteringen doorvoeren, maar weet nog niet precies waar de focus moet liggen. In dit geval testen we je bestaande website om wensen en eisen voor het nieuwe ontwerp te definiëren.Â
We hebben je site ontworpen op basis van wensen en eisen. We valideren nu eerst of alle aannames juist zijn, voordat we starten met bouwen. Testgebruikers krijgen een klikbaar prototype om te testen.Â
Je website is gebouwd en staat klaar om live te gaan. Om er zeker van te zijn dat alles voldoet aan de wensen van je gebruikers, laten we de doelgroep de nieuwe website eerst testen, voor we deze live zetten.
Veel websites zijn continu in ontwikkeling. Door gebruikersonderzoek leggen we snel de belangrijkste knelpunten bloot. We testen gericht op bijvoorbeeld conversie, zoekgedrag of toegankelijkheid.
De belangrijkste meerwaarde van kwalitatief website gebruikersonderzoek voor een website ligt in de diepgaande inzichten in de gebruikerservaring. Met kwalitatief gebruikersonderzoek ga je in gesprek met je bezoekers en hoor je niet alleen hun mening, maar ook het verhaal achter die mening.
Voordelen van ons kwalitatief gebruikersonderzoek:
Kwantitatief website gebruikersonderzoek biedt inzichten die gebaseerd zijn op grotere hoeveelheden data. Hierdoor is het mogelijk is om met meer zekerheid uitspraken te doen over een bredere gebruikersgroep.
Voordelen van ons kwantitatief gebruikersonderzoek:
Om concreter te maken waarom je een gebruikersonderzoek zou toepassen op jouw website, lichten we een aantal voorbeelden van vraagstellingen uit, die duidelijk maken wat de toegevoegde waarde van deze gebruikerstests is.
Wanneer je site een duidelijke doelstelling heeft, maar de resultaten achterblijven, geeft een gebruikersonderzoek inzicht. Zien gebruikers de mogelijkheden op jouw site om te kopen, klikken of contact op te nemen over het hoofd, of haken ze bijvoorbeeld af tijdens het invullen van formulieren?
Je wil het sollicitanten zo gemakkelijk mogelijk maken om te reageren op vacatures. Des te groter is de kans dat de ideale kandidaat reageert. Is het sollicitatieproces op je site duidelijk en eenvoudig genoeg? Vinden jouw kandidaten de informatie die ze zoeken?
Soms is informatie wel beschikbaar, maar kunnen gebruikers het niet vinden. Waar zit het probleem? Door concrete opdrachten te geven om informatie te vinden, krijg je inzicht in het navigeren van je bezoekers. Waar raken ze de weg kwijt? Waar ontstaan frustraties?
New Business Developer
Commercieel directeur & founder
"*" geeft vereiste velden aan