Portfolio

De boodschap net even anders verpakt in nieuwe website voor Koninklijke Hordijk

Klant sinds 2024

Koninklijke Hordijk wilde meer zelf kunnen aanpassen op hun website zonder telkens terug te moeten naar de bouwer. Wij hielpen het verpakkingsbedrijf met de overstap naar WordPress en strategisch advies.

Hordijk business case

Koninklijke Hordijk is een bekende naam in de verpakkingsindustrie. Het familiebedrijf produceert al meer dan honderd jaar verpakkingen voor met name (verse) etenswaren. Onlangs zochten ze naar meer flexibiliteit voor hun website, die voorheen in een maatwerk CMS was gebouwd. Ze moesten hierdoor voor bijna iedere aanpassing terug naar de bouwer en wilden eigenlijk liever zelf meer kunnen. Op zoek naar een WordPress-bureau kwamen ze terecht bij Stuurlui.

Wat we maakten

De gerealiseerde website is een corporate website, gebouwd in een multisiteomgeving, om de meertaligheid van de website mogelijk te maken. Naast corporate informatie, bevat de website een compacte werken-bij sectie waar vacatures staan en waar sollicitanten direct kunnen reageren.

Pagina van de website van Koninklijke Hordijk met vacatureoverzicht. Te zien zijn filters voor bedrijfsonderdeel en vacatures voor de functie Monteur Technische Dienst met productielijnen op de achtergrond.

Behoefte aan advies

Hordijk was op zoek naar méér dan een ‘uitvoerend’ websitebouwer, vertelt hun communicatieadviseur Stephanie Potters: ‘We hebben een klein marketingteam binnen Hordijk. Ook al hebben we veel ervaring met websites, we zochten bewust naar een grotere partij die ons kon helpen om verder te denken dan de tunnelvisie die ontstaat als je ergens langer werkt. We wilden dus geen u-vraagt-wij-draaien, maar juist advies hoe het anders en beter kon.’

De boodschap anders verpakken

In de eerste brainstormsessies spraken we met het team van Hordijk uitgebreid over hun bedrijf, producten en klanten. Hordijk Groep bestaat uit verschillende fabrieken, elk met hun eigen specialisatie, afzetmarkt en identiteit.

De organisatiestructuur van de verschillende bedrijven was de leidraad voor de opzet van de oude websites. In de brainstorms stelden wij voor om meer vanuit extern te redeneren: vanuit markten, materialen en technieken. Door het aanbod van Hordijk anders te verpakken, presenteren we het bedrijf meer als één onderneming.

‘Het loslaten van de organisatiestructuur was een gevoelige keuze, omdat iedere fabriek zijn eigen cultuur kent’, vertelt Stephanie. ‘In overleg hebben we dat toch volledig los kunnen laten, wat ook achteraf een goede keuze is geweest. We zien nu meer cross-selling, omdat klanten zien dat we ook met andere materialen verpakkingen produceren. Zo profiteren de verschillende bedrijven van elkaar.’

Speelse elementen

De site is op basis van de huisstijl van Hordijk strak qua opmaak, maar kent ook enkele speelse vormgevingselementen. Blokken hebben subtiele animaties en op de homepage verandert een lege verpakking in een gevuld saladebakje, wanneer je er met de muis overheen gaat. Ook is er nieuwe fotografie voor de website gemaakt, zodat alle producten op eenzelfde manier gepresenteerd worden.

Website-sectie van Koninklijke Hordijk met een afbeelding van een transparante plastic verpakking en de tekst “De verpakking is het visitekaartje van een merk”, naast de call-to-actionknop “Contact”.

Meertaligheid via WordPress multisite

De website is opgebouwd als WordPress multisite, omdat hiermee de meertalige website goed en soepel kan functioneren. Door iedere taal als eigen subsite op te bouwen, zorgen we voor een snelle website, die makkelijk beheerbaar is en bovendien per taal nog verder gepersonaliseerd kan worden.

Tevreden met het resultaat

‘Wat ik zo fijn vind aan de nieuwe site, is dat we formulieren eenvoudig zelf kunnen aanmaken en aanpassen’, vertelt Stephanie. ‘Dat was een van de grote wensen ten opzichte van de oude site. Ook over de weg naar het eindresultaat toe ben ik heel tevreden. Stuurlui komt deadlines na en de samenwerking is heel prettig. De blokjes met strategische sessies waarin je met elkaar praat over wat je wil, werken heel goed. Als er dan iets opgeleverd wordt, voldoet het gelijk aan de verwachting. Wat ik jammer vind, is dat ze geen aanvullende dienstverlening bieden, zoals online marketing. Je kent de kwaliteit van hun bureau en zij kennen onze site en producten heel goed, dus ik zou zoiets graag afnemen als geheel. Maar om te blijven bij de core business is een bewuste keuze en dat siert ze.’

Ook benieuwd naar het resultaat?

Bezoek de nieuwe website!
Screenshot van de website van Koninklijke Hordijk met de homepage in desktop- en mobiele weergave. Te zien is een productielijn met blauwe kunststofflessen en het rode blok met de tekst “Koninklijke Hordijk – Wij produceren duurzame verpakkingsoplossingen voor de food & agri-sector”.
Website-sectie van Koninklijke Hordijk met een afbeelding van een transparante plastic verpakking en de tekst “De verpakking is het visitekaartje van een merk”, naast de call-to-actionknop “Contact”.
Pagina van de website van Koninklijke Hordijk met vacatureoverzicht. Te zien zijn filters voor bedrijfsonderdeel en vacatures voor de functie Monteur Technische Dienst met productielijnen op de achtergrond.
1 van 3 1 van

Wie aan het project hebben gewerkt

Meer corporate website cases

1 van 3 1 van

Tijd voor een website die met je meegroeit