Regien
Manager Design & development
Portfolio
Twee websites. Twee doelgroepen: voor het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) bouwde Stuurlui een werken-bij website voor de werving van nieuwe medewerkers, plus een corporate website voor patiëntencommunicatie. Elk met eigen uitdagingen en oplossingen om de gebruiksvriendelijkheid zo hoog mogelijk te krijgen.
Meer informatie over:
ETZ had al een uitgebreide werken-bij sectie op hun oude site, maar deze was voorheen volledig geïntegreerd op de corporate website. Om duidelijker te kunnen focussen op de verschillende doelgroepen, werd de nieuwe werken-bij website van ETZ op een apart domein gebouwd. Hierdoor is op home bijvoorbeeld ruimte om uitgelichte vacatures extra onder de aandacht te brengen.
De vacatures op de website worden gevuld vanuit AFAS. Door de koppeling met het ATS hoeft vacature informatie maar op een plek te worden gevuld en wordt altijd de meest actuele informatie getoond.
De website bevat veel informatie voor de aankomend medewerkers van het ziekenhuis. Uiteraard staan vacatures overzichtelijk in een filterbaar en doorzoekbaar overzicht op de website. Er kan gefilterd worden op aantal uren, soort functie én op specialisme.
Naast de vacatures, is ook veel ruimte voor informatie over het ETZ en de verschillende specialismen binnen het ziekenhuis. Ieder specialisme toont daarbij gelijk de actuele baankansen via voorgefilterde overzichten. Op deze manier creëren we optimale zichtbaarheid voor de relevante vacatures.
De vacaturepagina’s vullen zichzelf vanuit AFAS en worden vervolgens op basis van categorie en functie verrijkt met het voor deze functie geldende sollicitatieproces en relevante verhalen van collega’s. Los van de automatisch ingeladen informatie, zijn vacaturepagina’s ook nog handmatig te verrijken met relevante info die hoort bij deze vacature.

Vacaturepagina van ETZ waarbij de gegevens uit AFAS ingeladen worden.
Direct na livegang van de werken-bij website, gingen we door met de ontwikkeling van de corporate website. Hierbij was de enorme hoeveelheid aan content de grootste uitdaging. De site bestaat uit vele pagina’s vol informatie, die bovendien dagelijks wordt geactualiseerd. Het was dus zaak om de laatste contentmigratie zo dicht mogelijk op de livegang te plannen, zodat informatie zo kort mogelijk op twee plekken bijgewerkt hoefde te worden.
Om contentbeheer eenvoudiger te maken bedachten we een slimme manier om content op verschillende plekken aan elkaar te knopen, zodat je teksten slechts op één plek hoeft te vullen en bij te houden, terwijl het op diverse plekken getoond wordt. De items ‘Specialismen’ en ‘ziekte & behandeling’ dienden hiervoor als de belangrijkste bronpagina’s, met slimme dwarsverbanden en koppelingen.
Bij het uitdenken van de nieuwe pagina’s werden we beperkt door de bestaande content, die één op één overgezet moest worden. Al met al een flinke uitdaging waar onze strateeg en UX-designer vol in zijn gedoken, met optimaal gebruiksgemak voor bezoekers én beheerders als uitgangspunt.
We hadden bij dit project het voordeel dat we al ruime ervaring hebben met projecten waarbij ook twee grote sites gebouwd moesten worden en waarbij ook veel content gemigreerd moest worden. Zo doorliepen we eerder een soortgelijk proces voor Haaglanden Medisch Centrum en bouwden we bijvoorbeeld een algemene website plus multisite met diverse subsites voor de gemeente ’s Hertogenbosch.
Manager Design & development
Senior developer
Support engineer
Senior designer
Senior UX designer
Support engineer
Commercieel directeur & founder