Portfolio

Nieuwe site legt basis voor nieuwe avonturen

Klant sinds 2025

We Are Travellers is een reisblog vol verhalen over avonturen die je over de hele wereld kan beleven. Afgelopen jaar bestond het blog tien jaar. Voor eigenaresse Roëll de Ram voelde dit als een goed moment om de site én huisstijl een opfrisser te geven. Een merkenbureau ontwikkelde een nieuwe huisstijl, die Stuurlui verwerkte in een gloednieuw WordPress reisblog waarop We Are Travellers de komende jaren verder kan bouwen.

Een grote stap

Jarenlang bouwde en beheerde Roëll haar eigen blog. Wat begon als hobbyproject in een tijd waarin reisblogs nog schaars waren, groeide al snel uit tot een serieuze website waar reislustigen ervaringen van mede-travellers konden vinden. Inmiddels schrijven er zo’n twintig bloggers voor de site en staan er ruim tweeduizend reisblogs online.

‘Ik merkte dat het tijd was om te vernieuwen’, vertelt Roëll. ‘Ook reisblogs om mij heen vernieuwen en zelf voelde ik dat dit een goed moment was om te professionaliseren. In tien jaar heb ik de website zelf opgezet, uitgebouwd en vernieuwd, maar ik wilde nu de site opfrissen en toekomstbestendig maken. Om dat uit handen te geven was spannend, maar heeft heel goed uitgewerkt.’   

Kind uit handen geven

De keuze voor Stuurlui heeft Roëll zorgvuldig afgewogen, vertelt ze: ‘Wat ik fijn vind, is dat Stuurlui al ervaring heeft met andere grote blogs, zoals Laura’s Bakery of Ciao Tutti. Dat gaf mij direct een goed gevoel, omdat het bewijst dat ze weten hoe ze met grote blogs en veel content om moeten gaan. Het voelde voor mij toch als mijn kind na tien jaar uit handen geven, dus ik wilde zeker zijn dat ik het goed overdroeg.’

"Wat ik fijn vind, is dat Stuurlui al ervaring heeft met andere grote blogs. Dat gaf mij direct een goed gevoel, omdat het bewijst dat ze weten hoe ze met grote blogs en veel content om moeten gaan."

Lees meerOver deze review
We Are Travellers Logo

Roëll de Ram

Oprichtster van We Are Travellers

Slimme contentmigratie

‘Vindbaar blijven is voor mij essentieel’, vertelt Roëll. ‘Ik heb dat keer op keer benadrukt in onze gesprekken. Er staan meer dan tweeduizend blogs op onze site. Deze wilde ik niet handmatig overzetten en moesten zeker niet verloren gaan. Wel heb ik de blogs opgeschoond, zodat op de nieuwe site alleen nog relevante blogs staan.’

We Are Travellers werkte al vanuit WordPress, waarbij Roëll haar blogs altijd via een vaste structuur had opgemaakt. Dat maakte het mogelijk om een database-kopie te maken met alle content, die we vervolgens konden koppelen aan de nieuwe website. De nieuwe huisstijl pasten we hierop toe, waardoor verdere contentmigratie niet nodig was. De structuur van de website, en daarmee alle links, bleef bovendien gelijk. Hierdoor waren redirects niet nodig.

Interactieve elementen

De nieuwe website maakt het mogelijk om elementen toe te voegen die voorheen niet mogelijk waren. Een van de nieuwe elementen op de website is de interactieve kaart op de homepage, waar je eenvoudig een continent selecteert om te bezoeken. De continent- en landenpagina’s zijn ten opzichte van de oude website verrijkt met extra content, zoals een Spotify playlist en overzichtelijke basisinfo over de gebieden.

Aan de website hebben we ook enkele bewegende onderdelen toegevoegd, die voor dynamiek zorgen. Een goed voorbeeld hiervan is het ronddraaiende stempel dat je bijvoorbeeld terugvindt op de homepage.

Wereldkaart op de website van We Are Travellers met markeringen per continent. Bezoekers kunnen via knoppen als Azië, Afrika en Zuid-Amerika doorklikken naar reisbestemmingen.
1 van 1 1 van

Slim zoeken met Algolia

Omdat de website zoveel blogs bevat, adviseerden we We Are Travellers om het zoeken eenvoudiger te maken voor bezoekers. Met behulp van zoekmachine Algolia geeft de site snel relevante resultaten.

‘Op de oude site kon je ook wel zoeken, maar dat was meer weggestopt’, vertelt Roëll. ‘Stuurlui kwam met het idee om dit prominent op de homepage te zetten, zodat bezoekers meteen vinden wat ze zoeken. De site staat nog maar kort live, maar ik zie al dat de zoekbalk gebruikt wordt. Het werkt snel en gebruiksvriendelijk. De resultaten poppen snel op terwijl je zoekt.’

Lees verder over het belang van een goede zoekfunctie voor je website.

Screenshot van de zoekfunctie op de website van We Are Travellers, waarin automatisch reissuggesties verschijnen bij het intypen van zoekwoorden. Te zien zijn reisartikelen over IJsland, Japan en budgetreistips.
1 van 1 1 van

Webshop

We Are Travellers heeft naast vele blogs, ook een WooCommerce webshop waar bezoekers boeken en tassen kunnen kopen. De webshop is, net als de website, geheel in een nieuw jasje gestoken op basis van de nieuwe huisstijl.

Wensen voor de toekomst

De nieuwe website voldoet technisch volledig aan de vereisten van nu, met snelle laadtijden, digitaal toegankelijk en gebruiksvriendelijk op alle mogelijke apparaten. Daarmee is er ruimte om verder te bouwen aan de toekomst.

‘Voor de korte termijn zijn er geen directe plannen voor doorontwikkeling’, zegt Roëll. ‘In de toekomst wil ik de webshop verder optimaliseren, door te kijken waar mensen afhaken en daar verbeteringen in door te voeren. Daarnaast lijkt het me mooi als gebruikers ook op reisperiode of reistijd kunnen zoeken. Oftewel: iemand die in juni weg wil, moet dan eenvoudig de beste tips kunnen vinden voor die maand.’ 

Bezoek de nieuwe website!
Homepage van We Are Travellers met de tekst “Van roadtrip tot wereldreis, we’ve got you”. Op de achtergrond staat een tropisch huis tussen palmbomen en een foto van een reiziger bij een busje.
Overzicht van de website van We Are Travellers met interactieve wereldkaart, zoekfunctie en landselecties per continent. Beelden tonen onder meer een tropische lodge, camera en reisbestemmingen in verschillende werelddelen.
Wereldkaart op de website van We Are Travellers met markeringen per continent. Bezoekers kunnen via knoppen als Azië, Afrika en Zuid-Amerika doorklikken naar reisbestemmingen.
Screenshot van de zoekfunctie op de website van We Are Travellers, waarin automatisch reissuggesties verschijnen bij het intypen van zoekwoorden. Te zien zijn reisartikelen over IJsland, Japan en budgetreistips.
1 van 4 1 van

De bemanning van dit avontuur

Andere avonturen

1 van 4 1 van

Ook samen met ons op avontuur?