Slimme contentmigratie
‘Vindbaar blijven is voor mij essentieel’, vertelt Roëll. ‘Ik heb dat keer op keer benadrukt in onze gesprekken. Er staan meer dan tweeduizend blogs op onze site. Deze wilde ik niet handmatig overzetten en moesten zeker niet verloren gaan. Wel heb ik de blogs opgeschoond, zodat op de nieuwe site alleen nog relevante blogs staan.’
We Are Travellers werkte al vanuit WordPress, waarbij Roëll haar blogs altijd via een vaste structuur had opgemaakt. Dat maakte het mogelijk om een database-kopie te maken met alle content, die we vervolgens konden koppelen aan de nieuwe website. De nieuwe huisstijl pasten we hierop toe, waardoor verdere contentmigratie niet nodig was. De structuur van de website, en daarmee alle links, bleef bovendien gelijk. Hierdoor waren redirects niet nodig.
Interactieve elementen
De nieuwe website maakt het mogelijk om elementen toe te voegen die voorheen niet mogelijk waren. Een van de nieuwe elementen op de website is de interactieve kaart op de homepage, waar je eenvoudig een continent selecteert om te bezoeken. De continent- en landenpagina’s zijn ten opzichte van de oude website verrijkt met extra content, zoals een Spotify playlist en overzichtelijke basisinfo over de gebieden.
Aan de website hebben we ook enkele bewegende onderdelen toegevoegd, die voor dynamiek zorgen. Een goed voorbeeld hiervan is het ronddraaiende stempel dat je bijvoorbeeld terugvindt op de homepage.