Voordelen kwantitatief onderzoek
- Statistische onderbouwing
- Schaalbaarheid en snelheid
- Objectiviteit en meetbaarheid
- Draagvlak creƫren bij stakeholders
Vragenlijsten
Kwantitatief onderzoek biedt, door de significante hoeveelheid data, de mogelijk is om uitspraken te doen over een grotere gebruikersgroep. In 3 stappen komen we samen tot een waardevol eindrapport.
We gaan met elkaar in gesprek om helder te krijgen wat de aannames zijn die gevalideerd moeten worden middels het onderzoek. We sturen aan op vragenlijsten die respondenten niet meer dan 10 minuten kosten om in te vullen.
Ook bepalen we in deze fase welke gebruikersgroep(en) we gaan benaderen en welke kanalen we tot onze beschikking hebben om dit te doen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwbrief, intranet of marketing automation tool.
De onderzoeksfase bestaat uit verschillende stappen.
We sluiten het onderzoek af met een meeting waarin onze strateeg uitlegt welke data en inzichten er uit het onderzoek zijn gekomen. We doorlopen in deze meeting het gehele proces met elkaar en werken zo toe naar de analyse en conclusies.
Een eindrapport van een kwantitatief gebruikersonderzoek geeft jou als opdrachtgever de input die nodig is om de aannames/onderzoeksvragen te beantwoorden. Dit geeft richting voor het bepalen van vervolgstappen, zoals bijvoorbeeld UX design of development.
Benieuwd hoe we deze nadelen tackelen? Kijk eens bij ons kwalitatief gebruikersonderzoek. Of ga voor maatwerk zonder onderzoek en start direct met UX design.
Business Developer
Strateeg
Commercieel directeur & founder