Kwalitatief & kwantitatief

Gebruikersonderzoek

Door middel van gebruikerstest met jouw doelgroep ontdekken we hoe gebruiksvriendelijk jouw website echt is, verfijnen we de gebruikservaring en verhogen we de conversie.

We bieden 2 soorten gebruikersonderzoek aan: kwalitatief en kwantitatief. Lees hieronder meer over wat deze onderzoeken typeert en wat de voordelen zijn van de verschillende onderzoeksvormen.

Interviews

Kwalitatief gebruikersonderzoek

De belangrijkste meerwaarde van kwalitatief gebruikersonderzoek voor een website ligt in de diepgaande inzichten in de gebruikerservaring. Met kwalitatief gebruikersonderzoek ga je in gesprek met je bezoekers en hoor je niet alleen hun mening, maar ook het verhaal achter die mening.

Voordelen van ons kwalitatief gebruikersonderzoek:

  • Inzicht in het waarom achter gedrag
  • Empathie van en voor je eindgebruikers
  • Identificatie van ongeziene problemen
  • Validatie van designkeuzes
Meer over kwalitatief gebruikersonderzoek
Vragenlijsten

Kwantitatief gebruikersonderzoek

Kwantitatief onderzoek biedt inzichten die gebaseerd zijn op grotere hoeveelheden data. Hierdoor is het mogelijk is om met meer zekerheid uitspraken te doen over een bredere gebruikersgroep.

Voordelen van ons kwantitatief gebruikersonderzoek:

  • Statistische onderbouwing
  • Schaalbaarheid en snelheid
  • Objectiviteit en meetbaarheid
Meer over kwantitatief gebruikersonderzoek
Betaalbare website laten maken, wij gaan graag voor je aan de slag!

Meer weten over gebruikersonderzoeken?

Kennismaken?

We staan klaar om je te helpen!

ahoy@stuurlui.nl
030 227 4000

"*" geeft vereiste velden aan