Propertyinfo website: Rebranding en nieuwe website
Propertyinfo is een onderneming met Rotterdamse mentaliteit, die vastgoedgerelateerde data ophaalt, verrijkt en toegankelijk maakt voor partijen die deze gegevens gebruiken in hun dagelijks werk. Om de volgende stap in hun professionalisering te zetten, waren ze toe aan een nieuwe huisstijl en website
‘met een stevig fundament om jarenlang op door te bouwen.’
Zorgvuldig geselecteerd
De zoektocht naar een nieuwe partner om de huisstijl en website mee te ontwikkelen ging niet over één nacht ijs, vertelt onze contactpersoon Thomas Gulden.
‘We hadden gezocht naar goede partijen voor een WordPress website en kwamen zo tot drie partijen, met wie we onze wensen hebben gedeeld. In de terugkoppeling kwam Stuurlui met een scherp tarief. Ondanks de goede prijs, zagen we een serieuze partij, die bovendien de juiste ISO certificeringen voor elkaar heeft. Toen de referenties ook nog positief bleken, was de keuze snel gemaakt.’
Rebranding
Voor de rebranding organiseerden we enkele sessies waarin we in gesprek gingen over de wensen voor uitstraling. Aan de hand van voorbeelden bepaalden we wat wel en niet gewenst was, waarna onze designers het nieuwe logo en bijpassende huisstijl ontwierpen. Het logo is geïnspireerd op de centraal verbindende rol van Propertyinfo. Het vormt een netwerk door vastgoeddata uit verschillende bronnen te verbinden.
Site met visuals
Terwijl de nieuwe huisstijl nog in ontwikkeling was, werd gelijk gestart met het fundament voor de nieuwe Propertyinfo website. Op basis van de boodschap die Propertyinfo wil overbrengen, bepaalden we in enkele strategische sessies de sitemap en wireframes. In die sessies kwam ook de wens naar voren om te onderscheiden van concurrenten, door met duidelijke visuals het abstracte werk van Propertyinfo simpel weer te geven. Het resultaat is een reeks animaties op de websites die het verhaal in één oogopslag vertellen.
Rotterdams pragmatisme in Utrecht
Op de vraag of de samenwerking met Stuurlui beviel, is Thomas helder:
‘Wij zijn geen corporate, maar pragmatische Rotterdammers die snel willen schakelen. Dat pragmatische vonden we terug bij Stuurlui. In de ontwikkeling, maar inmiddels ook bij hun support afdeling, waar ze vragen snel in behandeling nemen. We zijn bovendien erg blij met het resultaat. Ik ben het meest trots op het feit dat de basis nu ontzettend goed is. Het is de onderligger voor jaren van doorontwikkeling, want ik zie een website als lopend project. Met deze site hebben we een mooi fundament voor de toekomst.’
Interesse in een samenwerking?
Bezoek ons
Campus werkspoorNijverheidsweg 16G
3534 AM, Utrecht